ارسال به دیگران پرینت

شمار واکسن‌های وارداتی به ۵۸.۳ میلیون دز رسید

جداول گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی از واردات ۵۸ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دز انواع واکسن‌های وارداتی از ۱۵ بهمن‌ماه ۹۹ تا امروز (جمعه، ۲۶ شهریورماه) در قالب ۵۴ محموله است.

جداول گمرک جمهوری اسلامی ایران حاکی از واردات ۵۸ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۶۰۶ دز انواع واکسن‌های وارداتی از ۱۵ بهمن‌ماه ۹۹ تا امروز (جمعه، ۲۶ شهریورماه) در قالب ۵۴ محموله است.

بیشترین واردات واکسن تا امروز مربوط به واکسن سینوفارم چین با ۳۱ محموله و ۴۸ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۳۹۶ دز (معادل ۸۳.۵ درصد) بوده است.

پس از آن سه محموله واکسن آسترازنکا (وارداتی از ژاپن) با ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دز، یک محموله کووکس وارداتی از ایتالیا با یک میلیون و ۴۵۲ هزار دز، یک محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از چین- سبد کووکس با یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۶۰۰ دز، ۱۲ محموله واکسن روسی اسپوتنیک با یک میلیون و ۳۴۵ هزار دز، ۲ محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از روسیه با ۹۶۳ هزار دز، یک محموله کووکس وارداتی از کره جنوبی با ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دز، دو محموله واکسن آسترازنکا وارداتی از اتریش با ۶۵۰ هزار دز و یک محموله واکسن بهارات هندی با ۱۲۵ هزار دز وارد کشور شده است.

برپایه این آمارها، بیشترین میزان واردات واکسن در شهریورماه امسال تاکنون با ۳۱ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۹۹۶ دز (معادل ۵۴ درصد کل واکسن‌های وارداتی تا امروز) بوده است.

شمار واکسن‌های وارداتی به بیش از ۵۸.۳ میلیون دز رسید

همچنین در مرداد ۱۳ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۱۰ دز (معادل ۲۳ درصد از واردات) و در تیرماه امسال ۶ میلیون و ۴۰۴ هزار و ۸۰۰ دز واکسن (معادل ۱۱ درصد از واردات) وارد کشور شده است.

«بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پنجشنبه شب در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در همدان اظهار داشت: پنج مرکز مجوز تولید واکسن را در کشور دریافت کردند که فعالیت این مراکز سبب شتاب گرفتن تزریق واکسن شده است.

وی اضافه‌کرد: فکر می‌کردیم باران واکسن در کشور داشته باشیم اما هم اینک سیل واکسن در کشور راه افتاده است، به‌گونه‌ای که پنج میلیون دُز واکسن کرونا تا تیرماه سال‌جاری تزریق شده بود، اما در یک و نیم ماه گذشته با تزریق ۳۵ میلیون دُز این آمار به ۴۰ میلیون دُز واکسن رسید.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه