ارسال به دیگران پرینت

بمب اتم | انتخابات ریاست جمهوری امریکا

کتاب: ترس فرمانده ارتش امریکا از حمله اتمی ترامپ به چین

فرمانده ارتش امریکا نگران بود ترامپ تحت تاثیر شکست در انتخابات، به چین حمله کند.

کتاب: ترس فرمانده ارتش امریکا از حمله اتمی ترامپ به چین

یک کتاب به اسم PERIL (خطر) که در مرحله انتشار است می گوید فرمانده کل ارتش امریکا نگران حمله نظامی ترامپ به چین بود.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، کتابی که قرار است به زودی منتشر شود نشان می دهد رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا (فرمانده ارتش امریکا) یعنی ژنرال "مارک میلی" در روزهای آخر ریاست جمهوری دونالد ترامپ اقدامات سری را برای جلوگیری از وقوع جنگ میان امریکا و چین انجام داده بود.

 ژنرال میلی نگران بروز تشویش ذهنی در ترامپ بعد از شکست در انتخابات ریاست جمهوری و تصمیم گیری او درباره حمله به چین یا استفاده از بمب اتم بود.

ژنرال مارک الکساندر میلی 61 ساله در سال 2019 با حکم دونالد ترامپ رئیس جمهور و تایید مجلس سنا به عنوان رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا منصوب شد. او از سال 1980 تاکنون در ارتش امریکا فعالیت دارد.

کتاب: فرمانده ارتش امریکا نگران حمله اتمی ترامپ بود

براساس کتاب "خطر" نوشته دو روزنامه نگار امریکایی (بوب وودورد و روبرت کوستا) ژنرال میلی به صورت محرمانه با همتای چینی خود دو مرتبه تماس تلفنی برقرار می کند و اطمینان می دهد امریکا به چین حمله نظامی نخواهد کرد.

 این کتاب توسط روزنامه واشنگتن پست و شبکه سی ان ان امریکا منتشر می شود و قرار است در چند روز آینده توزیع شود. کتاب برپایه گفتگو و دریافت گزارش از 200 نفر از مقامات امریکایی است بدون اینکه به نام و هویت آنها اشاره ای شود.

کتاب همچنین می گوید ژنرال میلی به فرماندهان ارشد نظامی امریکا دستور داد هیچ فرمان افراط گرایانه ترامپ را اجرا نکنند به ویژه اگر در حوزه سلاح اتمی باشد. این اتفاق بعد از شکست ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری امریکا روی داد.

او به اعضای ستاد مشترک ارتش تاکید کرده بود در صورت دستور ترامپ برای حمله هسته ای، حتما قبل از اجرا به او اطلاع دهند. وی همچنین شخصا از اعضای ستاد مشترک ارتش خواست تایید کنند آنچه گفته است را فهمیده اند یا نه. در این کتاب آمده است ژنرال میلی فرمانده ارشد نظامی را در همین موضوع، قسم داده است.

کتاب: فرمانده ارتش امریکا نگران حمله اتمی ترامپ بود

وی علاوه بر این، از مدیر سازمان مرکزی اطلاعات و امنیت (جینا هاسپل) و فرمانده سازمان اطلاعات و امنیت نظامی امریکا (ژنرال پل ناکاسون) خواست مراقب رفتارهای ترامپ باشند و هر رفتار عجیب و غریب او را تحت نظر داشته باشند.

کتاب اضافه می کند بعد از آنکه سازمان اطلاعات و امنیت امریکا به این نتیجه رسید که چین به دنبال کسب آمادگی برای رویارویی با حمله قریب الوقوع امریکاست ژنرال میلی با همتای چینی خود (لی چو چِنگ) دو مرتبه تماس گرفت.

نخستین تماس تلفنی در روز 30 اکتبر یعنی قبل از انتخابات ریاست جمهوری و دفعه دوم روز 8 ژانویه یعنی دو روز بعد از حمله معترضین حامی ترامپ به ساختمان کنگره بود.

در این تماس های تلفنی ژنرال میلی به همتای چینی خود گفت: می خواهم به شما اطمینان دهم که دولت امریکا، با ثبات است و همه امور به شکل عالی در جریان است. به شما حمله نخواهیم کرد و عملیات نظامی علیه شما نخواهیم داشت.

فرمانده ارتش امریکا همچنین دو ماه بعد دوباره با همتای چینی اش تماس گرفت. یعنی زمانی که ترامپ در انتخابات شکست خورد و برخی رفتارهای عجیب و غریب از خود بروز می داد.

ژنرال امریکایی در تماس دوم هم گفت همه چیز به شکل عالی در جریان است اما دموکراسی ممکن است برخی مواقع، هرج مرجی باشد.

به نوشته دو نویسنده کتاب، برخی ممکن است این اقدامات ژنرال میلی را فراتر از اختیاراتش بدانند زیرا او به خود اختیارات بیشتری داد.

دو نویسنده کتاب همچنین توضیح داده اند فرمانده ارتش امریکا به این اقناع رسیده بود که او کارهایی را انجام می دهد تا مانع از اخلال در نظم جهانی و جلوگیری از بروز جنگ وسیع با چین یا دیگران و تضمین عدم استفاده از سلاح هسته ای شود.

ستاد کل ارتش امریکا هنوز واکنشی به این مطالب نداشته است.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه