ارسال به دیگران پرینت

قیمت طلا | طلا | قیمت طلا در هفته جاری | بازار طلا

پیش بینی قیمت طلا +نمودار

کارشناسان کیتکو بر این باورند که قیمت طلا در روزهای آتی روند صعودی پیش نخواهد گرفت

پیش بینی قیمت طلا +نمودار

به نقل از آخرین نتایج نظرسنجی طلا کیتکو نیوز ، انتظار نمی رود قیمت طلا به زودی به جایی برسد زیرا احساسات در بین تحلیلگران وال استریت همراه با علاقه کم سرمایه گذاران خنثی شده است.

از اواسط ماه ژوئیه (دی) ، قیمت طلا در سطح 1830 دلار آزمایش شده است اما نتوانست آن قیمت را حفظ کند. آخرین فشار شکست خورده در سطح بالا و سقوط به زیر 1800 دلار پیش از پایان هفته ، سرمایه گذاران و تحلیلگران سرسخت را ناامید کرده است.

کالین سیزینسکی ، استراتژیست ارشد بازار در SIA می گوید: « به نظر می رسد طلا در حال حاضر در محدوده معاملاتی 1760 دلار تا 1840 دلار گیر کرده است و اخبار زیادی در هفته آینده وجود ندارد که بتواند آن را تغییر دهد.»

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در بین شرکت کنندگان ، 9 یا 60 درصد قیمت طلا را برای هفته جاری خنثی دیدند. در همین حال ، چشم اندازهای صعودی و نزولی هر کدام سه رای یا 20 درصد را به دست آورد.

photo_2021-09-11_16-30-49

 
 

اگرچه سرمایه گذاران خرده فروشی همچنان قیمت طلا را پیش بینی کردند، اما علاقه خاصی به این بازار وجود ندارد. مشارکت در نظرسنجی این هفته به پایین ترین حد خود از ماه مه(خرداد) 2019 رسید.

در مجموع 494 رای در نظرسنجی های آنلاین به دست آمد. از این تعداد ، 274 شرکت کننده ، یا 55 درصد ، به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 127 نفر دیگر ، یا 26 درصد ، کمتر گفتند ، در حالی که 93 رای دهنده ، یا 35 درصد ، بی طرف بودند.

دیدگاه‌های مختلف برای آینده طلا

اوله هانسن ، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو ، گفت که طلا همچنان به روند سردرگمی خود ادامه خواهد داد زیرا دلار آمریکا نسبتاً قوی است. او افزود: دلار آمریکا همچنان مهمترین عامل در مقابل طلا است و بازده اوراق قرضه واقعی هنوز در قلمرو عمیقاً منفی است.

اگرچه هانسن به زودی قیمت طلا را افزایشی نمی بیند ، و افزود که در شرایط فعلی ، قیمت طلا را کمتر از 1800 دلار در هر اونس نمی بیند.

او ادامه داد: بازار طلا تقاضای فیزیکی شدیدی داشته است ، اما اگر قیمت ها بالاتر رود ، باید شاهد بازگشت سرمایه گذاران کاغذی و دلالان به بازار باشیم و تا زمانی که قیمت هر اونس بالاتر از 1830 دلار نرسد ، این اتفاق نمی افتد.»

دیوید مادن ، تحلیلگر بازار در Equiti Capital ، گفت که او همچنین انتظار دارد طلا در محدوده محدود باقی بماند. او افزود: افزایش عدم قطعیت بازار با بازارهای سهام رشد می کند و قیمت طلا را به عنوان پناهگاه امن حفظ می کند.

مارک چندلر ، مدیرعامل Bannockburn Global Forex ، گفت که طلا را نزولی میبیند زیرا در آینده نزدیک شاهد افزایش بیشتر دلار آمریکا است. او افزود که افزایش تورم باعث افزایش نرخ بهره و حمایت از دلار آمریکا می شود و همین موجب کاهش قیمت طلا می شود.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه