ارسال به دیگران پرینت

فعلا سمت این گوشی‌ها نروید!

بازار موبایل معمولا به افزایش قیمت دلار خیلی سریع واکنش نشان می‌دهد. با خواندن این مطلب احتمالا برای چند وقت هم که شده بی‌خیال خریدن برخی از مدل‌های محبوب و پرفروش بازار می‌شوید.

فعلا سمت این گوشی‌ها نروید!

وشی‌های سامسونگ و شیائومی بازار موبایل ایران را قبضه کرده‌اند و وقتی می‌گویند موبایل گران شده، احتمالا منظورشان افزایش قیمت گوشی‌های این دو برند است.

افزایش خیره‌کننده قیمت موبایل

 

از 20 روز قبل که دلار دو هزار تومان گران شد و تا همین دیروز سر از رقم‌های 28 هزار تومانی درآورده بود، مدلی مثل گلکسی S20 FE 5G سامسونگ یک میلیون و 300 هزار تومان رشد قیمت داشته.

نکته جالب اینجاست که با وجود افت هزار تومانی قیمت ارز از روز یکشنبه، هنوز خبری از کاهش قیمت گوشی‌های پرفروش نیست

از همین برند سامسونگ گلکسی A21s و گلکسی A12 که جزو گوشی‌های ارزان‌تر از پنج میلیون تومان بازار به حساب می‌آیند، حدود نیم‌میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

 
 

موج گرانی موبایل در بین گوشی‌های شیائومی هم دیده می‌شود. ردمی 9 تی و ردمی نوت 9 به‌همین اندازه یعنی 500 هزار تومان گران شده‌اند.

در بین اندک گوشی‌های باقی مانده هوآوی در بازار ایران، نه خانی آمده و نه خانی رفته.

قیمت‌ها تغییری نداشته و در بین گوشی‌های گران‌قیمت آیفون نیز به‌جز جهش یک میلیون و 300 هزار تومانی آیفون 12 پرومکس خبر بد دیگری وجود ندارد.

حالا برویم سراغ این چهار گوشی. مدل‌هایی که اگر بدانید چه بلایی به سر قیمتشان آمده، شاید بابت خریدن آن‌ها دو به شک شوید و منتظر ارزان شدنشان بمانید.

گوشی هایی که باید ارزان شوند

1-  آیفون 12 پرومکس، معمولا اولین ترکش رشد قیمت دلار را دریافت می‌کند و جلوتر از تمامی مدل‌ها گران می‌شود.

حالا نسخه 128 گیگابایت آیفون 12 پرومکس در فروشگاه‌‌ها آنلاین پایتخت به‌طور میانگین 36 میلیون و 450 هزار تومان قیمت‌گذاری شده.

یک میلیون و 300 هزار تومان ناقابل بیشتر از سه هفته قبل. تازه اگر بخواهید روی نسخه 512 گیگابایت آیفون 12 پرومکس دست بگذارید، با رقم‌های 47 یا 48 میلیون تومانی ملاقات خواهید کرد.

2- گلکسی S20 FE 5G سامسونگ تقریبا سرنوشت یکسانی با آیفون 12 پرومکس داشته. اگر قصد داشته باشید همین امروز برای نسخه 128 گیگابایت آن دست به جیب شوید، باید بدانید قیمت این گوشی به ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسیده و ظرف 20 روز گذشته یک میلیون و 300 هزار تومان گران شده. افزایشی مشابه به گران‌ترین گوشی فعلی بازار اما ماجرای گلکسی S20 FE 5G کمی خنده‌دار و تا قسمتی ناراحت‌کننده است.

سامسونگ وقتی سراغ طراحی گوشی‌های نسخه FE می‌رفت، هدفش آسان شدن دسترسی مردم به‌گوشی‌های سری S آن‌هم با قیمت کمتر بود. حالا تصور کنید به خاطر قیمت این روز‌های گلکسی S20 FE 5G، داریم به‌شما توصیه می‌کنیم آن را نخرید!

3- ردمی 9 تی بیشترین رشد قیمت را در بین تمامی مدل‌های پرفروش شیائومی پشت سر گذاشته است. 20 روز پیش ردمی 9 تی با حافظه ذخیره‌سازی 64 گیگابایت،‌ سه میلیون و 880 هزار تومان قیمت داشت. با یک جستجوی ساده خواهید دید که امروز برخی از فروشنده‌ها رقم چهار میلیون و 450 هزار تومان را برای ردمی 9 تی درنظر گرفته‌اند.

گران شدن آیفون 12 پرومکس و گلکسی S20 FE 5G را راحت‌تر می‌توانیم هضم کنیم اما رشد 600 هزار تومانی یک گوشی سه، چهار میلیون تومانی واقعا ناراحت کننده است.

یکی از بهترین انتخاب ها

احتمالا با این قیمتی که ردمی 9 تی پیدا کرده، یکی از بهترین گوشی‌های بازار در این رنج قیمت از فهرست گزینه‌های خرید خیلی‌ها خارج می‌شود.

راستی تا از مبحث گوشی‌های شیائومی خارج نشده‌ایم این را هم بگوییم که ردمی نوت 9 با رشد 500 هزار تومانی ظرف کمتر از یک ماه، چهار میلیون و 830 هزار تومان برچسب خورده.

4- گلکسی A51 در نوع خودش پدیده‌ای است. شش ماه از ورود A52 به بازار می‌گذرد اما هنوز A51 با آن ظاهر عجیب و انواع و اقسام ایرادها یکی از گوشی‌های پرفروش خانواده سامسونگ است.

بعد ازگلکسی S20 FE 5G در بین گوشی‌های سامسونگ، بیشترین رشد قیمت برای A51 ثبت شده است.

آن‌هایی که ظرف یکی دو روز گذشته A51 را با حافظه ذخیره‌سازی 128 گیگابایت حدود هفت میلیون و 900 هزار تومان خریده‌اند، در مقایسه با سه هفته قبل بیشتر از 700 هزار تومان ضرر کرده‌اند.

 

 

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه