ارسال به دیگران پرینت

پیش بینی بورس توسط کارشناسان | پیش بینی بورس هفته | چالش مهم بازار

پیش بینی بورس امروز شنبه ۲۰ شهریور

در آخرین روز کاری هفته شاهد رشد کم رمق شاخص‌های بورس بودیم. شاخص کل تنها ۲ هزار و ۹۴۸ واحد بالا آمد و نشانی از تمایل به شکستن سقف مقاومت و صعود به سطوح بالاتر نداشت.

پیش بینی بورس امروز شنبه ۲۰ شهریور

دو سمت صعودی و نزولی بازار نیز از نظر تعداد تقریبا برابر بود. اما بازار با مازاد تقاضا بسته شد و ارزش صف‌های خرید پایانی بازار ۳۵۴ میلیارد تومان بود. علاوه بر این در آخرین روز کاری هفته برای دومین روز پیاپی پول حقیقی از بازار خارج شد. ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بورس ۶۳ میلیارد تومان بود که نسبت به روز سه‌شنبه کاهش ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد.

تحلیل‌گران خوشبین با تکیه بر کاهش خروج پول حقیقی و وجود مازاد تقاضا در بازار معتقدند بازار پتانسیل صعودی دارد و خروج نقدینگی حقیقی را نیز متاثر از عرضه اولیه سهم‌های جدید در بازار می‌دانند. این گروه به رشد قیمت دلار به عنوان عاملی صعودی نگاه می‌کنند و روند افزایشی قیمت دلار در انتهای هفته را سیگنال صعود به معاملات روز شنبه بورس می‌دانند.

در مقابل تحلیل‌گران بدبین به روند نزولی مازاد تقاضا توجه دارند. در ابتدای هفته گذشته ارزش مازاد تقاضای بازار هزار و ۵۸ میلیارد تومان بود و این رقم در روز چهارشنبه به ۳۱۲ میلیارد تومان رسید. این گروه معتقدند پس از آن که شاخص کل در هفته دوم شهریور سقف مقاومت یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی را شکست و آن را به سرعت از دست داد، تقاضای حقیقی بازار عقب نشینی کرده است و معامله‌گران امیدی نسبت به شکسته شدن این سطح ندارند. 

 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه