ارسال به دیگران پرینت

انرژی صعودی بازار اندکی فروکش کرده است

پیش بینی بورس اولین روز هفته

در آخرین روز کاری هفته پنجمین روز صعودی شاخص کل بورس ثبت شد. اما روند تغییرات شاخص در این روز پرنوسان بود.

پیش بینی بورس اولین روز هفته

 

در یک ربع ابتدایی معاملات شاخص کل حدود ۵ هزار واحد رشد کرد و تا سطح یک میلیون و ۵۴۸ هزار واحد بالا رفت. اما پس از آن روند نزولی پیدا کرد و در ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه به سطح یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد رسید. از این پس شاخص به سمت بالا تغییر جهت داد و در پایان معاملات تا رقم یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد بالا آمد.  

در ۲ ساعت پایانی معاملات بازار تقاضای حقیقی افزایش یافت و در مجموع ۵۷ میلیارد تومان پول حقیقی وارد بورس شد. اما نسبت به روز سه‌شنبه کاهش ۸۲ درصدی داشت. علاوه بر این ارزش مازاد تقاضای بازار به رقم هزار و ۸۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز سه‌شنبه کاهش ۵۶ میلیارد تومانی داشته است.

بدین ترتیب روندهای درونی بورس نشان می‌دهد که انرژی صعودی بازار اندکی فروکش کرده است و ممکن است در اولین روز هفته شاهد افت شاخص‌ها باشیم. با این حال وجود مازاد تقاضا و ورود پول حقیقی نشان از سودای سر بالا و میل به صعود دارد. از سوی دیگر رشد قیمت دلار می‌تواند سیگنال مثبت قدرتمندی برای بازار سهام باشد و موجب رشد قیمت سهام شرکت‌های کامودیتی محور و صادراتی باشد. از آن جایی که این شرکت‌ها در بازار سهام وزن قابل توجهی دارند، می‌توانند شاخص کل را بالا بکشند.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه