ارسال به دیگران پرینت

حیدری، نماینده مجلس: اگر برجام منجر به لغو کامل تحریم‌ها نشود، بازگشت به این توافق به منفعت ما نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ادامه مذاکرات به صورت فرسایشی و بدون نتیجه، بی‌فایده است و غربی‌ها نباید به دنبال به انحراف کشاندن اصل برجام باشند.

حیدری، نماینده مجلس: اگر برجام منجر به لغو کامل تحریم‌ها نشود، بازگشت به این توافق به منفعت ما نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ادامه مذاکرات به صورت فرسایشی و بدون نتیجه، بی‌فایده است و غربی‌ها نباید به دنبال به انحراف کشاندن اصل برجام باشند.

شهریار حیدری درباره آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای، اظهار کرد: از سال ۲۰۱۵ تاکنون مذاکرات برجام استمرار داشته است. با توجه به تجربه گذشته، نظام جمهوری اسلامی ایران به این نتیجه رسیده است که ادامه مذاکرات بدون نتیجه بی فایده است.

وی بیان کرد: ایران به دنبال نتیجه مذاکرات است و این مسئله نظر حاکمیت، دولت و دستگاه دیپلماسی ما است و در صورت استمرار مذاکرات، باید این مذاکرات نتایجی برای ما داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در یک مقطعی برجام به نتایج خوبی رسید و قرار بر این شد که تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران به مرور لغو شود اما با خروج آمریکا از برجام، کل برجام به نوعی تحت‌الشعاع خروج آمریکا از برجام قرار گرفت و اجرا و ادامه برجام به تعطیلی کشیده شد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی ماه‌های گذشته چندین بار مذاکرات وین انجام شد و غربی‌ها اعلام کردند که با لغو تحریم‌های ایران موافق هستند، مشروط به اینکه ما هم به اجرای تعهدات خود در برجام بازگردیم.

حیدری اظهار کرد: در واقع قرار بر این شد که طرف مقابل همه تحریم‌های ما را لغو کند اما با کمال تاسف این اتفاق نیفتاد و حتی بعد از مذاکرات وین هم ما شاهد خروجی مشخصی نبودیم.

وی متذکر شد: مقامات غربی که در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور حضور داشتند، اعلام آمادگی کردند که مجدداً به برجام بازگردند و با ایران مذاکره کنند. جمهوری اسلامی ایران آمادگی برای مذاکره دارد، اما مشروط به اینکه این مذاکرات نتیجه بخش باشد و فرسایشی نباشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر قرار باشد غربی‌ها موضوعات جدیدی را به برجام اضافه کنند، قطعاً به دنبال به انحراف کشاندن اصل برجام هستند و نه آنان و نه ما نتیجه‌ای از این گفتگوها نخواهیم گرفت.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما مسیر و راهبرد خود در مذاکرات را مشخص کردیم و در صورتی که برجام برای ما خروجی داشته باشد و منجر به لغو کامل تحریم‌ها شود، به آن بازمی‌گردیم اما در غیر این صورت، بازگشت به برجام به منفعت نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم ما نیست.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علی ارسالی در

      حتی درصدی از تحریمها رفع بشود ملت از این فلاکت درمیاید ولی به فرض بالاترین تکنولوژی هسته ای کسب کنیم چه نصیب ملت و مملکت میشود ؟

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه