ارسال به دیگران پرینت

سفیر افغانستان در سامان ملل خواستار تحریم طالبان شد

سفیر افغانستان در سازمان ملل بامداد جمعه از جامعه بین‌الملل خواست تا با اعمال تحریم‌ها علیه طالبان این گروه را به رسمیت نشناسد. ایسکزی در جلسه شورای امنیت با موضوع افغانستان گفت: من از شما می‌خواهم که از به رسمیت شناختن هر دولتی در افغانستان خودداری کنید مگر اینکه این دولت واقعاً فراگیر باشد و بر اساس اراده آزاد مردم شکل گرفته باشد.

سفیر افغانستان در سامان ملل خواستار تحریم طالبان شد

سفیر افغانستان در سازمان ملل بامداد جمعه از جامعه بین‌الملل خواست تا با اعمال تحریم‌ها علیه طالبان این گروه را به رسمیت نشناسد.

غلام ایسکزی سفیر افغانستان در سازمان ملل در دوران ریاست جمهوری اشرف غنی که به رغم سقوط این دولت و به قدرت رسیدن طالبان همچنان کرسی افغانستان در سازمان ملل را در اختیار دارد، در نشست شورای امنیت از کشورها خواست که دولت طالبان را به رسمیت نشناسند و تحریم‌های موجود سازمان ملل متحد را علیه رهبران کابینه موقت از جمله محدودیت در سفرهای بین‌المللی آنها اعمال کنند.

ایسکزی در جلسه شورای امنیت با موضوع افغانستان گفت: من از شما می‌خواهم که از به رسمیت شناختن هر دولتی در افغانستان خودداری کنید مگر اینکه این دولت واقعاً فراگیر باشد و بر اساس اراده آزاد مردم شکل گرفته باشد.

ایسکزی طالبان را به جنایات گسترده در دره پنجشیر متهم کرد و تصریح کرد: طالبان همچنان مرتکب نقض حقوق بشر و احتمالاً جنایات جنگی می شوند که اوضاع را تشدید کرده است.

سفیر افغانستان در سازمان ملل خاطر نشان کرد: آنها اعدام‌های هدفمند انجام داده‌اند، خطوط ارتباطی را قطع کرده و مسیر انتقال کالاهای بشردوستانه را مسدود کرده و مانع ورود منابع غذایی می‌شوند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه