ارسال به دیگران پرینت

مخالفت پارلمان افغانستان با آزادی ۷ هزار زندانی طالبان

پس از اظهارات کاردار آمریکا در کابل مبنی بر اینکه طالبان خواستار آزادی هفت هزار زندانی این گروه تا چند روز آینده است، پارلمان افغانستان با این اقدام اعلام مخالفت کرد.

مخالفت پارلمان افغانستان با آزادی ۷ هزار زندانی طالبان

اعضای پارلمان افغانستان در نشست عمومی این مجلس از تیم مذاکره کننده دولت خواستند تا زمانی که طالبان برقراری آتش‌بس سراسری را نپذیرفته است درباره طرح آزادی هفت هزار زندانی این گروه نیز بحثی صورت نگیرد.

«راس ویلسون» کاردار سفارت آمریکا در کابل اخیراً به خبرنگاران گفت که گروه طالبان براساس توافقنامه قطر انتظار دارد که تا اواسط ماه دسامبر هفت هزار زندانی دیگر این گروه آزاد شوند.

این مقام آمریکایی تصریح کرد که مسئله آزادی هفت هزار زندانی این گروه در توافقنامه آمریکا-طالبان وجود دارد و طالبان طبق مفاد این توافقنامه انتظار دارد که این زندانیان تقریباً اواسط ماه دسامبر آزاد شوند.

پارلمان افغانستان در حالی بر عدم مذاکره درباره آزادی زندانیان باقیمانده طالبان تاکید دارد که سخنگوی طالبان تصریح می‌کند که مسئله آزادی زندانیان این گروه و حذف اسامی سران آن‌ها از فهرست سیاه سازمان ملل موضوع مذاکرات با طرف افغان نیست زیرا درباره این مسایل در مذاکرات با آمریکا تصمیم گرفته شده است.

گفتنی است که دولت افغانستان در پی فشارهای آمریکا و پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، بیش از پنج هزار زندانی طالبان را آزاد کرده است.

دولت افغانستان تاکید دارد که تعهدش را برای صلح انجام داده و اکنون نوبت طالبان است که با اعلام آتش‌بس جدیت خویش را در روند صلح نشان دهد.

این در حالی است که «امین احمدی» عضو تیم مذاکره کننده دولت اخیراً فاش کرد که این تیم توافقنامه قطر را به عنوان مبنای مذاکرات بین‌الافغانی پذیرفته است.

 

منبع : تسنیم
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه