ارسال به دیگران پرینت

واکسیناسیون مردم دنیا در مقابل بیماری کرونا

تزریق دُز سوم واکسن به چه کسانی پیشنهاد میشود؟

عاطفه عابدینی با اشاره به تزریق دوز یادآور واکسن گفت: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است افراد 8 ماه بعد از تزریق دُز دوم واکسن کرونا می تواند دُز یادآور سوم را تزریق کرد.

تزریق  دُز سوم واکسن به چه کسانی پیشنهاد میشود؟

چندین ماه است که واکسیناسیون مردم دنیا در مقابل بیماری کرونا آغاز شده است و ایران نیز از این موضوع مستثنی نیست. اگر چه ما از میانگین واکسیناسیون جهانی کمی عقب هستیم اما هم اکنون بسیاری از مردم دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و عده ای هم به قول معروف واکسیناسیونشان با تزریق دُز دوم واکسن کامل شده است. اما انگار این همه ی ماجرا نیست چرا که حالا در دنیا صحبت هایی از تزریق دُز یادآور واکسن در قالب تزریق دُز سوم به گوش می رسد و آمار ها حاکی از آن است که عده ای در دنیا حتی دُز یادآور خود را نیز دریافت کرده اند در این شرایط به نظر می رسد ایران نیز باید چنین امری را به زودی در دستور کار خود قرار دهد.

عاطفه عابدینی دبیر ستاد علمی کووید-19  با اشاره به تزریق دُز سوم واکسن کرونا به افراد ادامه داد: دُز سوم واکسن در کشور های دیگر به افرادی دارای سیستم ایمنی ضعیف، افراد مسن و کادر درمان پیشنهاد شده است و در ایران نیز امیدواریم همین تصمیمات گرفته شود.

عابدینی تأکید کرد: تزریق دُز سوم واکسن در قالب تزریق واکسنی غیر از واکسن تزریق شده انجام می شود و در ایران نیز اعلام خواهد شد که برای انجام چنین کاری هر فردی باید چه واکسنی را تزریق کند. همچنین تزریق این مرحله از واکسن، عوارضی را برای افراد ایجاد نخواهد کرد.

دبیر علمی ستاد علمی کووید-19 گفت: سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است 8 ماه بعد از تزریق دُز دوم واکسن کرونا می تواند دُز یادآور سوم را تزریق کرد.

او درباره به تأخیر افتادن تزریق دز دوم واکسن افراد افزود: بیماران دارای عمل های سنگین اورژانسی لازم است دو هفته قبل از انجام عمل، واکسیناسیون خود را تکمیل کنند در غیر این صورت یک ماه بعد از انجام جراحی امکان تزریق دُز واکسن برای فرد وجود دارد.

 

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه