ارسال به دیگران پرینت

افغانستان | جنگ | پنجشیر

طالبان: حمله جنگنده‌های تاجیکستانی به پنجشیر حقیقت ندارد

پس از سقوط پنجشیر، برخی رسانه‌ها و تعدادی از کاربران در فضای مجازی از حمله جنگنده‌های ناشناس در پنجشیر خبر دادند، اما طالبان این اظهارات را شایعه اعلام کرده است.


طالبان: حمله جنگنده‌های تاجیکستانی به پنجشیر حقیقت ندارد

منابع نزدیک به طالبان اعلام کردند که از روز گذشته اخباری مبنی بر حمله جنگنده‌های تاجیکستانی به پنجشیر منتشر شده است که این دست خبرها حقیقت ندارد و شایعه است.

پیش از این برخی رسانه‌ها و کاربران در فضای مجازی خبرهایی را از ورود جنگنده‌های تاجیکستانی به پنجشیر و بمباران مواضع طالبان منتشر کردند و مدعی شده بودند که در پی حملات هوایی مذکور درگیری های سنگینی بین طالبان و نیروهای احمد مسعود به وقوع پیوسته است.

 این رسانه ها گفته بودند جنگنده‌ها متعلق به نیروی هوایی افغانستان است که پس از سقوط کابل به تاجیکستان و ازبکستان انتقال یافته بودند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و سرپرست اطلاعات و فرهنگ طالبان در بیانیه‌ای روز گذشته گفت: «آخرین تلاش‌های ما در راستای امنیت کامل افغانستان نتیجه داد و با حمایت گسترده مردم، ولایت پنجشیر به‌طور کامل به تصرف طالبان درآمد».

وی گفته بود: «برخی از افراد از پنجشیر فرار کردند و مردم این ولایت از دست گروگانگیران نجات یافتند».

سخنگوی طالبان تأکید کرد: «به مردم شریف پنجشیر اطمینان کامل می‌دهیم که هیچ برخورد تبعیض‌آمیزی انجام نخواهد شد، همه آنها برادران ما هستند و برای یک کشور و یک هدف مشترک خدمت خواهیم کرد».

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه