ارسال به دیگران پرینت

تلفات تصادفات | قربانیان حوادث رانندگی | کرونا | رانندگی

رشد ۱۶ درصدی تلفات رانندگی در ۴ ماه نخست سال جاری

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در چهار ماهه نخست سال جاری ۵۶۳۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۱۳۹۹) که آمار تلفات ۴۸۵۸ نفر بود، ۱۶ درصد بیشتر شده است.

رشد ۱۶ درصدی تلفات رانندگی در ۴ ماه نخست سال جاری

سازمان پزشکی قانونی کشور، ‌رشد تلفات تصادفات که از ابتدای سال جاری آغاز شده بود در چهار ماهه امسال و تیر ماه نیز تکرار شد.

از ابتدای سال جاری بنا به آمارهای موجود در سازمان پزشکی قانونی کشور هر ماه شاهد رشد تعداد قربانیان حوادث رانندگی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن بودیم، حوادثی که به نظر می رسد با عادی انگاری همه گیری کرونا و افزایش حجم سفرها به رغم اعمال محدودیت های کرونایی، رشد کشته های تصادفات را نسبت به ماه های ابتدایی سال گذشته رقم زده است.

آنچنان که در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۵ هزار و ۶۳۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۴ هزار و ۸۵۸ نفر بود، ۱۶ درصد بیشتر شده است. از کل تلفات حوادث رانندگی چهار ماه امسال چهار هزار و ۵۲۲ نفر مرد و هزار و ۱۱۱ نفر زن بودند.

در ادامه این گزارش آمده است: در این مدت استان های فارس با ۴۴۶، سیستان و بلوچستان با ۳۸۸ و خراسان رضوی با ۳۶۷ فوتی، بیشترین و استان های ایلام با ۳۴، کهگیلویه و بویراحمد با ۷۰ و قم با ۸۰ فوتی کمترین آمار تلفات تصادفات را داشته اند.

همچنین در چهار ماهه نخست امسال ۱۰۲ هزار و ۲۶۳ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۳۲ نفر زن و ۷۵ هزار و ۲۳۱ نفر مرد بودند و تعداد مصدومان تصادفات این مدت نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۳.۷ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای موجود در تیر ماه امسال هم با رشد آمار تلفات و مصدومان حوادث رانندگی مواجه بودیم، در این ماه هزار و ۵۰۴ نفر در تصادفات جان باختند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹.۳ درصد بیشتر است.

پزشکی قانونی در این گزارش تاکیدکرده است : اما تعداد مصدومان مراجعه کننده به پزشکی قانونی در این ماه با کاهش ۴.۷ درصدی مواجه بود و رقم ۲۷ هزار و ۳۸۱ نفر را به ثبت رسانده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه