ارسال به دیگران پرینت

استان‌هایی که دعوای منتهی به جرح در آن رواج دارد

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: ‌در دو ماهه نخست امسال آمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور با کاهش ۱۱ درصدی مواجه بود.

استان‌هایی که دعوای منتهی به جرح در آن رواج دارد

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: ‌در دو ماهه نخست امسال آمار مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور با کاهش ۱۱ درصدی مواجه بود.

 به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پزشکی قانونی کشور، در دو ماه نخست امسال از کل مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی ۶۱ هزار و ۴۷۰ نفر مرد و ۲۶ هزار و ۸۲۳ نفر زن بودند.

براساس این گزارش، این در حالی است که تعداد مراجعان مرد در مدت مشابه سال گذشته ۶۷ هزار و ۸۱ و تعداد زنان ۳۲ هزار و ۹۵ نفر بود،  این آمار از ۹۹ هزار و ۱۷۶ مراجعه در دو ماهه ابتدایی سال گذشته به ۸۸ هزار و ۲۹۳ مورد در دو ماهه نخست امسال کاهش یافت.

در این مدت استان های تهران با ۱۳ هزار و ۳۴۵، خراسان رضوی با هفت هزار و ۴۲۳ و آذربایجان شرقی با شش هزار و ۲۸۲ نفر بیشترین و استان های ایلام با ۴۹۱، بوشهر با ۶۰۶ و هرمزگان با ۶۹۷ نفر کمترین آمار مراجعین نزاع را داشته اند.

بر اساس این گزارش همچنین کاهش مراجعان نزاع در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹.۶ درصد و در اردیبهشت ماه ۳.۸ درصد بوده است.

بنا بر آمارهای موجود به طور متوسط در هر سال بیش از ۵۰۰ هزار مصدوم نزاع به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه می کنند. سال گذشته(۱۳۹۸)  آمار ارجاعات نزاع به پزشکی قانونی ۵۷۴ هزار و ۹۶۱ نفر بود که در مقایسه با سال قبل از آن، ۹ دهم درصد کاهش داشته است.

بررسی آمارهای پنج سال اخیر از مراجعات نزاع به مراکز پزشکی قانونی نشان می دهد که طی این سال ها همواره با کاهش مصدومان نزاع مواجه بودیم؛ به استثنای سال ۱۳۹۷ که رشد ۶.۵ درصدی ارجاعات نزاع در کشور اتفاق افتاد.

کدام استان ها بر حسب جمعیت بیشترین آمار نزاع را دارند؟

در سال ۱۳۹۸، به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت کشور، ۶۹۲ نفر برای معاینه نزاع به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند. محاسبات آماری سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد که در این سال، استان های اردبیل با ۹۶۹، آذربایجان شرقی با ۹۰۶، البرز با ۸۸۲ و زنجان با ۸۷۹ مراجعه بیشترین آمار مصدومین نزاع را بر حسب جمعیت (هر ۱۰۰ هزار نفر) داشته اند.

در همین سال آمار مراجعان نزاع بر حسب جمعیت در استان های هرمزگان با ۲۵۶، سیستان و بلوچستان با ۲۸۰ و بوشهر با ۳۰۹ مورد مراجعه کمتر از دیگر استان ها بود.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه