ارسال به دیگران پرینت

جنگ داخلی در افغانستان | طالبان | داعش | پناهجوی افغان

هشدار ژنرال میلی درباره قدرت گرفتن القاعده،داعش و جنگ داخلی در افغانستان

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که به آلمان سفر کرده است، گفت جنگ داخلی در افغانستان پس از خروج نظامیان ایالات متحده محتمل است و ممکن است به بازآفرینی القاعده منجر شود.

هشدار ژنرال میلی درباره قدرت گرفتن القاعده،داعش و جنگ داخلی در افغانستان

در مصاحبه تلویزیونی اختصاصی روز شنبه با فاکس نیوز در آلمان، از ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا درباره عملیات نظامی برای بررسی ۱۷ هزار پناهجوی افغان که عازم آمریکا هستند، سوالی پرسیده شد.

او با اشاره به فعالیتهای وزارت امنیت داخلی آمریکا، اف.بی.آی، وزارت خارجه آمریکا و دیگر نهادها گفت: پس از ورود افراد اسامی آنها ثبت میشود و بررسی بیومتریک شامل اثر انگشت و تشخیص چهره و رصد عنبیه صورت میگیرد و همچنین یک تصویر کامل از چهره گرفته میشود.

این ژنرال آمریکایی برای تشکر از نیروهای فرماندهی آمریکا در اروپا به آلمان سفر کرد که در راستای استقرار موقت پناهجویان افغان تلاش میکنند و گفت این پایگاه اکنون بررسی حدود ۳۰ هزار تن را انجام داده است. میلی گفت با چنین تدابیری برای تایید ورود افراد به آمریکا مشکلی ندارد.  

همچنین از این ژنرال آمریکایی پرسیده شد که آیا بعد از تکمیل خروج از افغانستان، ایالات متحده امن‌تر است یا خیر. او گفت پاسخ دادن به این سوال هنوز زود است. میلی گفت: برآورد نظامی من این است که شرایط فعالی احتمالا به یک جنگ داخلی برسد. نمیدانم آیا طالبان میتواند قدرتش را تحکیم کرده و حکمرانی کند یا نه. ممکن است سازمان های تروریستی از بی نظمی در افغانستان به عنوان فرصتی برای رسیدن به دستاوردهایی استفاده کنند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به فاکس نیوز گفت: فکر می‌کنم حداقل احتمال زیادی برای یک جنگ داخلی گسترده‌تر وجود دارد و این به نوبه خود منجر به شرایطی می‌شود که در واقع می‌تواند منجر به بازسازی القاعده یا رشد داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی بی‌شمار شود. شما می‌توانید در ۱۲، ۲۴ یا ۳۶ ماه آتی شاهد تجدید حیات تروریسم از آن منطقه باشید و ما قصد داریم آن را زیر نظر بگیریم.

این ژنرال آمریکایی گفت، گردآوری اطلاعاتی و امنیتی آمریکا در این منطقه اکنون که آمریکا هیچگونه حضور رسمی در داخل افغانستان ندارد، سخت‌تر خواهد شد. مارک میلی گفت: ما مجبور خواهیم شد تا دوباره شبکه‌های اطلاعاتی انسانی و غیره ایجاد کنیم. و بعد با نمایان شدن فرصت‌ها، ما مجبور خواهیم شد اگر تهدیدی علیه ایالات متحده وجود داشت به عملیات‌ها ادامه دهیم.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته است واشنگتن به مبارزه با تروریسم از طریق اتکا به حملات هوایی به جای عملیاتهای زمینی ادامه خواهد داد. ژنرال میلی به فاکس نیوز گفت انجام این کار ممکن است اما "ما باید در کل این منطقه سطح بسیار بسیار بالایی از شاخص‌ها و هشدارها و عناصر اطلاعاتی، شناسایی و واکاوی را داشته باشیم."

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه