ارسال به دیگران پرینت

سهام عدالت | سهام عدالت من | سامانه فروش سهام عدالت | اخبار سهام عدالت | بازدید سهام عدالت

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت+جزئیات مهم

دارندگان سهام عدالت بخوانند.

خبر مهم برای دارندگان سهام عدالت+جزئیات مهم

به گزارش ستاره پارسی: سهام عدالت در واقع فروش تسهیلات بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به اقشار پایین درآمدی جامعه است. سهام عدالت را می‌توان نوعی یارانه، تلقی کرد. سهام عدالت در دولت نهم اجرایی شد و در میان طرح‌های اقتصادی دولتی در جهت بهبود رفاه و حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه و فقرا، بیشتر موردتوجه بوده و به دفعات مورد حمایت قرارگرفته است. هدف سهام عدالت مستقل کردن خانوارهای نیازمند به خود و کاهش حمایت‌های مالی مستقیم دولتی به آن‌ها می باشد.

بیش از یک سال است که مدیران سازمان بورس و وزارت اقتصاد به بهانه روند کاهشی شاخص کل بورس جلوی فروش سهامی که ۵۰ میلیون نفر مالک آن هستند گرفته‌ است و فقط با تکذیبه‌ها سهامداران را ناامیدتر از قبل می‌کند.

سهام عدالت شامل ۴۹ شرکتی است که مردم سهامدار آن هستند، از این تعداد ۳۶ شرکت آن بورسی و ۱۳ شرکت آن غیربورسی است. همچنین سازمان بورس سال گذشته در دو مرحله ۶۰ درصد از سهام عدالت را آزاد و قابل فروش کرد اما عملا سهامداری از این دارایی خود سودی نبرده است.

اگر چه دولت‌ها برای سهامداران تبلیغ می‌کنند اما هیچ دولتی نتوانسته به این ۵۰ میلیون نفر کمک کند. سازمان بورس از مرداد پارسال فروش سهام عدالت را ممنوع کرده اما در مقابل بلوکه کردن دارایی مردم گزینه جایگزینی به آنها نداده است.

در هفته گذشته شرکت سپرده گذاری مرکزی که از زیرمجموعه‌های سازمان بورس است یک ضرب الاجل مشخص کرد که سهامداران تا روز ۵ شهریور درخواست قبلی فروش خود را لغو کنند تا ضرر نکنند. این اطلاعیه امید فروش سهام عدالت را برای سهامداران زنده کرد اما در نهایت مسئولان سازمان بورس فروش سهام عدالت تکذیب کردند.

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه