ارسال به دیگران پرینت

درگیری‌های پراکنده در پنجشیر

توصیه مهم خطیب‌زاده به مردم افغان

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به درگیری‌های پراکنده در پنجشیر افغانستان، همه طرف‌ها را به خویشتنداری و پایبندی به اصل گفت و گو برای حل و فصل اختلافات دعوت کرد و از گروه‌های افغانستانی خواست از به کارگیری مجدد خشونت و برادرکشی اجتناب کنند.

توصیه مهم خطیب‌زاده به مردم افغان

سعید خطیب‌زاده روز جمعه درباره تحولات این روزهای افغانستان و درگیری‌های پراکنده در پنجشیر، همه طرف‌ها را به خویشتنداری و پایبندی به اصل گفت وگو برای حل و فصل اختلافات و رسیدن به یک راه‌حل مرضی‌الطرفین دعوت کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه طرف‌ها در ارتباط مستمر بوده و تمامی مساعی خود را به‌کار گرفته تا رنج و درد مردم افغانستان به حداقل ممکن کاهش پیدا کند. ما معتقدیم تنها از طریق گفت وگوهای اصیل بین‌الافغانی بدون حضور و مداخله کشورهای خارجی می‌توان به صلح و ثبات پایدار در افغانستان رسید.

خطیب‌زاده عنوان کرد: افغانستان امروز خسته از سال‌ها اشغال و جنگ و خشونت است و لذا همه گروه‌ها باید از به‌کارگیری مجدد خشونت و برادرکشی اجتناب کنند.  

وی با محکوم کردن هرگونه مداخله خارجی اظهار کرد: مردم افغانستان شایسته دولتی مردمی و فراگیر هستند که بازتاب دهنده ترکیب جمعیتی و قومیتی این کشور باشد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در این مسیر همانند ۴۰ سال گذشته در کنار مردم افغانستان است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه