ارسال به دیگران پرینت

گردو خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش میدهد

گردو معجزه میکند

گروهی که روزانه گردو مصرف می‌کردند، سطوح پایین تری از کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین، معروف به LDL داشتند. این نوع کلسترول، که کلسترول "بد" نیز نامیده می‌شود، با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

 گردو معجزه میکند

بر اساس مطالعه محققان بیمارستان "Clinique de Barcelona" که نتایج آن در مجله علمی Circulation منتشر شده است، افزودن نصف فنجان گردو به رژیم غذایی روزانه ما می‌تواند سطح کلسترول را تا حدود ۸/۵ درصد کاهش داده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

این مطالعه پس از انجام آزمایش روی ۶۲۸ فرد بزرگسال که روزانه این مقدار گردو را به رژیم غذایی خود اضافه کردند، به نتایج خود رسیده است.

دو سال بعد، محققان دریافتند گروهی که روزانه گردو مصرف می‌کردند، سطوح پایین تری از کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین، معروف به LDL داشتند. این نوع کلسترول، که کلسترول "بد" نیز نامیده می‌شود، با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

 

امیلیو روس، متخصص تغذیه از بیمارستان کلینیک بارسلونا در اسپانیا در مورد نتایج این مطالعه گفت: مطالعات قبلی نشان داده بود که آجیل به طور کلی و به طور خاص گردو، میزان بیماری‌های قلبی و سکته را کاهش می‌دهد، اما مطالعه ما نشان داد که در بهبود کیفیت ذرات کلسترول بد نیز نقش دارد.

انجمن قلب آمریکا خوردن گردو را توصیه می‌کند، زیرا سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است که چربی‌های مفید برای قلب هستند و به مقدار زیاد در ماهی‌های روغنی یافت می‌شوند.

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مجیدزنگنه ارسالی در

      عالی بود ولی خیلی گرانه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه