ارسال به دیگران پرینت

رب گوجه‌فرنگی / رب گوجه‌فرنگی / افزایش قیمت دیگر

رب گوجه‌فرنگی دوباره گران شد

رب گوجه‌فرنگی مردادماه دومین افزایش قیمت خود طی نیمه اول امسال را پشت‌سر گذاشت و قیمت هرکیلوگرم آن به ۳۱ هزار تومان رسید.

رب گوجه‌فرنگی دوباره گران شد

رب گوجه‌فرنگی مردادماه دومین افزایش قیمت خود طی نیمه اول امسال را پشت‌سر گذاشت و قیمت هرکیلوگرم آن به ۳۱ هزار تومان رسید.

اوایل اردیبهشت امسال همزمان با آزاد شدن صادرات رب گوجه‌فرنگی قیمت این کالا ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش یافت و بعضی از برند‌ها قیمت‌های محصولات خود را بین یک تا ۳ هزار تومان بالا بردند. قیمت قوطی‌های ۸۰۰ گرمی به ۱۹ تا ۲۰ هزار تومان رسید و شیشه‌های ۷۰۰ گرمی بسته به برند بین ۱۷ تا ۲۰ هزار تومان قیمت خوردند که با احتساب این نرخ‌ها، قیمت هر کیلوگرم رب تا پیش از افزایش دوباره قیمت‌ها ۲۵ هزار تومان بود.

افزایش ۲۵ درصدی اخیر، اما زرا به بیش از ۳۰ هزار تومان رسانده است. قیمت جدید قوطی‌های فلزی ۸۰۰ گرمی هم‌اکنون ۲۵ هزار تومان و قیمت شیشه‌های ۶۰۰ تا ۷۰۰ گرمی بین ۲۴ تا ۲۵ هزارو ۶۰۰‌تومان تعیین شده است. درصد رشد قیمت رب گوجه هرسال براساس هزینه‌های تولید، متغیر بوده و به‌طور مثال تابستان ۹۸ این کالا افزایش حدود یکصد درصدی قیمت را تجربه کرد، اما در سال ۹۹ رب نسبت به سایر اقلام کنسروی تغییرات قیمت بسیار کمی داشت.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو اوایل امسال در گفتگو با همشهری از تغییرات قیمت این کالا بعد از یک‌دوره تثبیت قیمت خبر داده بود که این گفته تا امروز با ۴۵ درصد افزایش قیمت به تحقق پیوسته است.

سال گذشته فراوانی گوجه بازار را متعادل‌تر کرد و با وجود افزایش قیمت دیگر مولفه‌های تولید ازجمله ورق فولاد، دستمزد و هزینه حمل‌ونقل، درصد کمی از تغییر قیمت را برای رب گوجه‌فرنگی در سال ۹۹ شاهد بودیم.

 

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • بنده خدا ارسالی در

      گرانی رب گوجه فرنگی شایعه بی اساس انبارها جانیست

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه