ارسال به دیگران پرینت

زمان بازی‌ کامپیوتری و آنلاین درچین محدود شد

تصمیمات و قوانین جدید درچین برای جوانان اعمال شد

یک مقام چینی می گوید: حفاظت از سلامت جسمانی و روانی جوانان یکی از منافع حیاتی مردم محسوب می شود و مربوط به پرورش نسل جوان در عصر جوانگرایی ملی است.

تصمیمات و قوانین جدید درچین برای جوانان اعمال شد

چین زمان بازی‌ کامپیوتری و آنلاین برای افراد زیر 18 سال در این کشور را محدود کرد. از این پس نوجوانان چینی نمی‌توانند بیش از 3 ساعت در هفته به بازی‌های آنلاین و کامپیوتری بپردازند.

به گزارش رویترز، این موضوع یک مداخله شدید اجتماعی محسوب می‌شود. چین می‌گوید این اقدام برای مهار و پیشگیری از اعتیاد به این بازی‌های کامپیوتری و آنلاین لازم است و آن را "افیون روحی" می‌خواند.

جزئیات قانون جدید که در روز دوشنبه منتشر شد بخشی از حرکت پکن به سمت تقویت کنترلِ جامعه و بخش‌های کلیدی اقتصاد این کشور مانند فناوری و آموزش پس از سال‌ها رشد گسترده محسوب می‌شود.

این محدودیت‌ها که از این پس با اعمال بر همه دستگاه‌های دیجیتال مانند گوشی‌های هوشمند اعمال می‌شود، ضربه بزرگی به صنعت بازی (گیمینگ) جهانی وارد خواهد کرد که به ده‌ها میلیون بازیکن جوان در پرسودترین بازار جهان خدمات می‌دهند.

براساس گزارش خبرگزاری شینهوا، از این پس افراد زیر 18 سال چینی به مدت یک ساعت و بین ساعت 8 تا 9 روزهای جمعه، شنبه و یک شنبه قادر به بازی کامپیوتری و آنلاین در این کشور هستند. آنها همچنین می‌توانند یک ساعت در روزهای تعطیل رسمی (تعطیلات عمومی) بازی کنند.

قانون مصوب سازمان "تنظم مقررات ملی مطبوعات و انتشارات" (NPPA) در مورد میزان بازی آنلاین نوجوانان با تلاش گسترده پکن علیه غول‌های فناوری این کشور مانند گروه "علی بابا" و "هولدینگ تسنت" همزمان شده است.

کمپین مهار آنچه رسانه‌های دولتی چین "رشد وحشیانه" برخی از شرکت‌ها خوانده‌اند، ده‌ها میلیارد دلار از سهام مبادله شده این شرکت‌ها در چین و خارج از این کشور را محو کرده و از بین برده است.

شینهوا به نقل از سخنگوی سازمان "نظارت و تنظیم مقررات ملی مطبوعات و انتشارات" (NPPA) چین که تمایلی به اعلام نامش نداشت، نوشت: "نوجوانان، آینده سرزمین مادری ما هستند". "حفاظت از سلامت جسمانی و روانی جوانان یکی از منافع حیاتی مردم محسوب می شود و مربوط به پرورش نسل جوان در عصر جوانگرایی ملی است".

3 ساعت در هفته؛ زمان بازی مقرر برای گیمرهای جوان چینی

سازمان تنظیم مقررات ملی مطبوعات و انتشارات چین که بر بازی‌های کامپیوتری و آنلاین در سراسر این کشور نظارت دارد، می ‌گوید: شرکت‌ها و مراکز بازی باید از ارائه خدمات خارج از زمان مقرر به نوجوانان خودداری کنند و از درج نام اصلی آنها روی سیستم‌های تائید نام اطمینان یابند.

چین در سال 2019 مدت زمان بازی کامپیوتری افراد زیر 18 سال را به 1.5 ساعت در روز و 3 ساعت در تعطیلات پایان هفته کاهش داده بود.

قوانین جدید بازی کامپیوتری و آنلاین کودکان سریعا به یکی از بحث برانگیزترین موضوعات در "ویبو"، اپلیکیشن مشابه توئیتر در چین تبدیل شد.

برخی از کابران از این تصمیم حمایت و برخی از شدت تصمیمات و قوانین جدید شگفت زده‌اند.

زمان بازی آنلاین و کامپیوتری جوانان زیر 18 سال چینی در این کشور محدود می شود

3 ساعت در هفته؛ زمان بازی مقرر برای گیمرهای جوان چینی

یک کامنت در ویبو که بیش از 700 بار لایک خورده نوشته است:" این قانون بسیار وحشتناک است و من کاملا گنگ شده‌ام".

برخی دیگر در مورد اعمال محدودیت‌ها ابراز تردید کرده‌اند.

یکی در این باره نوشت: نوجوانان از دستگاه و یوزرهای والدین خود استفاده می‌کنند، (مقامات)این مورد را چگونه کنترل می‌کنند؟".

کاهش سهام شرکت‌های بازی کامپیوتری

براساس داده‌های شرکت تحلیلی "نیو زو"، بازار بازی‌ در چین در سال 2021 حدود 45.6 میلیارد دلار درآمدزایی داشته و بزرگتر از بازار آمریکا برآورد شده است.

قانون جدید چین و سرکوب میزان بازی نوجوانان در سراسر جهان طنین انداز شده است.

پس از این خبر سهام شرکت سرمایه گذاری در بخش فناوری "پروسوس" (Prosus) که دارای 29 درصد از سهام رسانه‌های اجتماعی چینی و بازی های کامپیوتری شرکت "تسنت" است، حدود 1.45 درصد کاهش یافت. سهام هر کدام از شرکت های بازی های کامپیوتری "آبی سافت" و " Embracer Group" نیز حدود 2 درصد کاهش نشان داد.

به گفته رسانه‌های دولتی چین حدود 62.5 درصد از نوجوانان چینی اغلب به صورت آنلاین بازی می‌کنند و 13.2 درصد از کاربران نوجوان بیش از 2 ساعت در روز با موبایل های خود به بازی می کنند.

شرکت‌های بازی ساز در هفته‌های اخیر با انتقاد شدید رسانه‌های دولتی از اعتیاد به بازی در میان جوانان روبه رو شدند که این موضوع سیگنالی برای تصویب و اجرای مقررات شدید به شمار می آید.

یک رسانه دولتی چین در ماه جاری بازی‌های آنلاین را "اعتیاد روحی" نامید. این رسانه در مقاله‌ ای به نام "افتخار پادشاهان" به شرکت "تسنت" اشاره کرد، خواستار محدودیت بیشتر این صنعت شد و به سهام بزرگترین شرکت بازی سازی جهان آسیب زد.

مقامات مربوط به تنظیم و مقررات بازی های آنلاین و کامپیوتری به خبرگزاری شینهوا گفته‌اند که شدت بازرسی های خود در شرکت‌ها و مراکز بازی آنلاین مانند گیم نت‌ها را افزایش می‌دهند تا از اجرای محدودیت‌های زمانی و سیستم ضد اعتیاد خود اطمینان کامل یابند.

آنها گفته‌اند که والدین و معلمان نقش مهمی در کنترل و محدودیت اعتیاد به بازی های آنلاین داشته اند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه