ارسال به دیگران پرینت

امید سکه بازان به اونس طلا | سقف و کف قیمت سکه

در شرایط کنونی برای سکه بازان حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی اهمیت زیادی دارد و در سوی مقاومتی بازار نیز محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان اهمیت خود را از دست نداده است.

امید سکه بازان به اونس طلا |  سقف و کف قیمت سکه

قیمت سکه دیروز توانست یک بار دیگر حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را حفظ کند و خود را نزدیک به مرز ۱۲ میلیون تومانی نگه دارد. به گفته فعالان، مقاومت نسبی سکه در برابر افت معنادار دلار به دلیل آن بود که معامله گران فلز گران بهای داخلی نسبت به روند طلای جهانی در روز جاری خوشبین هستند.

اونس طلا در هفته گذشته توانست با قدرت از محدوده هزار و ۸۰۰ دلاری عبور کند و در صورتی که در روز دوشنبه به صعود خود ادامه دهد، می تواند به برگشت فلز گران بهای داخلی به کانال ۱۲ میلیون تومانی کمک کند. با این حال، در صورتی که اونس طلا در ابتدای روز دوشنبه افزایش قیمت خاصی را تجربه نکند، سکه می تواند در سرازیری قیمتی قرار بگیرد.

افزون بر این، برخی فعالان عنوان می کردند که سکه بازان تا حدی از انتظار افزایش برای اونس طلا استفاده کردند تا تکلیف بازار دلار مشخص شود. در واقع برخی از سکه بازان تصور می کردند که ممکن است افت قیمت دلار تحت تاثیر هیجانات رخ داده باشد، در نتیجه بهتر است فروش های خود را به تعویق بیاندازند تا روند بازار اسکناس آمریکایی در روز دوشنبه مشخص تر شود.

روز دوشنبه بازار جهانی باز می شود و حجم معاملات حواله ای دلار بیشتر خواهد شد. در صورتی که دلار در روز دوشنبه نیز به افت خود ادامه دهد، به معنای آن است که حتی سطح تقاضای حواله ای به اندازه ای نیست که از افت قیمت جلوگیری کند، در نتیجه سکه بازان با آسودگی بیشتری فروشنده خواهند شد.

در شرایط کنونی برای سکه بازان حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی اهمیت زیادی دارد و در سوی مقاومتی بازار نیز محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰  هزار تومان اهمیت خود را از دست نداده است.

 

 
 

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه