ارسال به دیگران پرینت

وعده‌های دولت سیزدهم

وزیر صمت : تا سه سال آینده صنعت خودروی کشور به افتخار ملی تبدیل می شود

فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت تصریح کرد: تا سه سال آینده صنعت خودروی کشور به افتخار ملی تبدیل می شود چون ظرفیت آن وجود دارد و به لحاظ فنی چیزی کم نداریم و فقط باید اصلاح ساختار مدیریتی شکل بگیرد که زمان بر نیست.

وزیر صمت : تا سه سال آینده صنعت خودروی کشور به افتخار ملی تبدیل می شود

وزیر صمت گفت: تا سه سال آینده صنعت خودروی کشور به افتخار ملی تبدیل می‌شود چون ظرفیت آن وجود دارد و به لحاظ فنی چیزی کم نداریم.

 فاطمی امین وزیر صنعت،معدن و تجارت در برنامه تیتر امشب تصریح کرد: دولت باید با شرایط و اولویت هایی که ایجاد می کند، کسب و کارها را با منافع ملی همسو کند و محیط کسب و کار را باید به گونه ای تنظیم کنیم که اولویت ها محقق شود.

او افزود: اگر بخواهیم قدرت اقتصادی شویم، باید به سه مقوله تجهیزات الکترونیکی، صنعتی و وسایل حمل و نقل متمرکز شویم .80درصد مشکلات واحدهای اقتصادی مربوط به تامین مالی، بیمه تامین اجتماعی و مالیات است.

فاطمی امین گفت: طرح هایی برای شفاف سازی فعالیت های تولید و توزیع کالا و پیشگیری از قاچاق، احتکار و تقلب ارائه کردیم که یکی از آن ها  راه اندازی سامانه قواعد و مجوزها برای مقابله با امضاهای طلایی، حیات خلوت ها و سلطان ها است.

وزیر صمت با بیان اینکه بازرسی های فعلی قیمت ها، حرفه ای نیست گفت: با اشراف بر جریان کالا و جریان مالی، افزایش غیرمعقول قیمت ها مشخص و با آن برخورد می شود

او نقش دلال ها در افزایش قیمت ها تصریح کرد: در نظام توزیع دو عامل باعث افزایش قیمت می شود. نخست اینکه هزینه در نظام توزیع بالاست  که اصلاح ساختار ۲ سال زمان می برد. نکته بعدی بحث دلالان است در این بخش ضوابط دایم اما ابزار اعمال نداریم در این خصوص سامانه جامع تجارت، ابزار تنظیم قیمت ها را به ما خواهد داد.

راهکار وزارت صمت برای جلوگیری از تکرار خاطراتِ تلخ قیمت گذاری مرغ

وزیر صمت در خصوص قیمت گذاری کالاها گفت: باید زنجیره کالایی مثل مرغ را بررسی کنیم و برای بازارِ آن تا سه ماه آینده سناریو داشته باشیم.

فاطمی امین با تاکید بر مدیریت زنجیره تامین و روابط بین بنگاه های اقتصادی گفت: در صورت مدیریت زنجیره تامین علاوه بر ایجاد یک همکاری،  محیط رقابتی هم بوجود آید.

او حضور بازرسان و ناظران بر عملکرد بنگاه های اقتصادی را غیر حرفه ای خواند و گفت: اگر جریان کالا و مالی کنترل شود سازمان حمایت بطور خودکار به آسانی می تواند اعمال قانون کند و با گرانفروشی برخورد کند.

 

وزیر صمت طرح صندوق مکانیزه فروش را شکست خورده اعلام کرد و گفت: اطمینان می دهم بر اشراف بر کالای مصرفی خانورار قیمت ها را کنترل و مدیریت کنیم.

فاطمی امین در خصوص مالیات واحدهای تولیدی توضیح داد: به دنبال کاهش مالیات بر تولید هستیم و با وزیر کار مذاکره ای برای اصلاح سازو کار تامین اجتماعی داشتیم که اخبار آن پس از قطعی شدن، منتشر می شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از وعده‌های دولت سیزدهم حمایت واحد‌های تولید و کاهش مالیات از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد طی ۴ سال آینده است.

 عضو کابینه دولت سیزدهم گفت: کشور ما سیزده هزار مگاوات کسری برق داریم. در چند سال آینده تولید برق در شهرک های صنعتی شکل بگیرد. باید یک زنجیره تامین تولید برق شکل بگیرد.

وزیر صمت در خصوص صنعت خودرو گفت: برآورد کردیم امسال  حدود یک میلیون دستگاه خودرو در کشور تولید شود. برنامه سال آینده ما یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه است و تا سال ۱۴۰۴ به ۳ میلیون دستگاه می رسد.

او ادامه داد: اگر پیشران های تولید را به خوبی شناسایی کنیم و آن ها را به حرکت درآوریم اشتغال قابل توجه ای خواهیم داشت.

فاطمی امین گفت: مجبوریم تا سال ۱۴۰۴ به تولید ۳ میلیون دستگاه خودرو برسیم چون صنعت خودرو در صورت تولید کم ، به صرفه نیست. اگر بخواهیم قیمت و کیفیت در صنعت خودرو به حد قابل قبول برسد باید افزایش مقیاس تولید،  رقابتی کردن بازار و اصلاح ساختار مدیرتی در این بخش انجام شود.

وزیر صمت در بخشی از برنامه تصریح کرد: تا سه سال آینده صنعت خودروی کشور به افتخار ملی تبدیل می شود چون ظرفیت آن وجود دارد و  به لحاظ فنی چیزی کم نداریم و فقط باید اصلاح ساختار مدیریتی شکل بگیرد که زمان بر نیست.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • کاوه ارسالی در

      بزک نمیر بهار میاد ! شما این دلال بازی ها رو جمع کن افتخار پیش کش

    • محسن محمودی ارسالی در

      تا سه سال بعد


      خخخخخخ چ خبر تا اون موقع ماچکارکنیم

    • ناشناس ارسالی در

      خخخخخ

    • احمد ارسالی در

      این ها همه تبلیغات و شعاره .کاری بلدی بسم اله.شروع کن .

    • F ارسالی در

      خواهشاً شعار الکی نده جرات داری جلوی گرانی خودرو بازار آزاد و بگیر الکی شعار نده

    • حسنی ارسالی در

      آقای وزیر؛ صنعت خوردو بیش از 50 ساله بخاطر بحث اشتغال و خودکفایی مردم را می چاپد، البته بعضی ها هم متنفع می شوند. اگر رقابت با خوردو سازان دنیا را اجازه ندهید، این وضعیت نسل ها ماندگار و مردم هم حسرت خوردو استاندار جهانی را به گور می برند. حداقل همانند رشته های ورزشی جهت درک واقعیت هابا دنیا از همه لحاظ ارزیابی کنید

    • شهروند. ارسالی در

      از بس دروغ شنیدیم.. .-دیروز اومدی امروز پنیر پگاه از 14 تومان رفت به 21 تومان

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه