ارسال به دیگران پرینت

کرونای دلتا تمام دنیا را تهدید مجدد کرده است

راهکارهایی مهم و موثر برای کنترل کرونا

دکتر عاطفه عابدینی درباره موتاسیون دلتای ویروس کرونا، گفت: ما با موتاسیونی مواجهیم که باعث شده ویروس کرونا بسیار خطرناک شود. آنقدر خطرناک که بیشتر بتواند وارد سلول شود، بیشتر تولید مثل پیدا کند و بیشتر آدم‌ها را مبتلا کند.

راهکارهایی مهم و موثر برای کنترل کرونا

دبیر کمیته علمی کشوری کووید۱۹، درباره راهکارهای کنترل کرونا، گفت: نباید فراموش کرد که همچنان بهترین، مهمترین و موثرترین اقدام در برابر این ویروس، واکسیناسیون است. علاوه بر این باید از روش‌های دیگر مانند شناسایی بیماران و قرنطینه و درمان آنها و استفاده عمومی از ماسک نیز استفاده کرد.

دکتر عاطفه عابدینی درباره موتاسیون دلتای ویروس کرونا، گفت: ما با موتاسیونی مواجهیم که باعث شده ویروس کرونا بسیار خطرناک شود. آنقدر خطرناک که بیشتر بتواند وارد سلول شود، بیشتر تولید مثل پیدا کند و بیشتر آدم‌ها را مبتلا کند. بر این اساس با ویروسی مواجهیم که نه تنها در ایران، بلکه در دنیا باید در مقابلش اقداماتی انجام شود.

وی افزود: در زمان شیوع ویروس ووهان، آمار خوبی از کاهش مبتلایان، مرگ و میرها و ... داشتیم. چرا که در قالب طرح شهید سلیمانی اقدامات خوبی در زمینه شناسایی مبتلایان و قرنطینه آنها انجام شد. در عین حال در کشورهایی که در کنترل بیماری موفق بودند، می‌بینیم که هم واکسیناسیون را با نرخ مناسبی انجام دادند، هم بیماران را شناسایی، قرنطینه و درمان کردند.

وی با بیان اینکه متاسفانه کرونای دلتا تمام دنیا را تهدید مجدد کرده است، ادامه داد: به طوری که موارد جدید ابتلا در تمام دنیا در حال افزایش است. در عین حال وقتی این ویروس ماهیت خود را تغییر داده، اثرات واکسن ها نسبت به آن کاهش می یابد. البته نباید فراموش کرد که همچنان بهترین، مهمترین و موثرترین اقدام در برابر این ویروس، واکسیناسیون است. البته واکسیناسیون هم باید به گونه ای باشد که همه کشورها با درصد مناسبی واکسیناسیون را انجام دهند.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وبدا، وی گفت: در عین‌ حال باید اثر واکسن بر موتاسیون های جدید تخمین زده شود تا اگر لازم بود واکسن ها را تغییر داده یا دوز بوستر تزریق کنیم. علاوه بر این باید از روش‌های دیگر مانند شناسایی بیماران و قرنطینه و درمان آنها و استفاده عمومی از ماسک نیز استفاده کرد.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه