ارسال به دیگران پرینت

بیماری کرونا در ایران

آمار ابتلا به کرونادر ایران در محدوده خطرناکی به سر می برد+نمودار

میانگین هفت روزه بستری های کرونا به اوج خود رسیده و رکورد دیگری را در این بیماری به ثبت رسانده است. اتفاقی که رشد 7 درصدی مرگ و میر در هفته اخیر را در پی داشته است. این در حالی است که به نظر می رسد ابتلا به این بیماری به سقف خود برخورد کرده و مسیری نزولی پیدا کرده است.

آمار ابتلا به کرونادر ایران در محدوده خطرناکی به سر می برد+نمودار

بیماری کرونا در ایران به پنجمین موج خود دست پیدا کرده است.  طبق بررسی های آماری روند بستری بیماران به بیشینه هفتگی خود رسیده و مرگ و میر کرونایی از حد روزانه 700 نفر فراتر رفته است. 

در پایان نخستین هفته شهریور ماه روند آماری این بیماری  نشان می دهد تعداد جانباختگان در مسیر افزایشی قرار داشته و همچنان سیری صعودی دارد. این در حالی است که میزان ابتلا به این ویروس روندی نزولی گرفته و اکنون از سقف خود برگشته است.

برخورد ابتلای کرونایی به سقف؟

شمار مبتلایان روزانه به بیماری کرونا در ایران در روز 5 شهریور ماه برابر با 36 هزار و 279 نفر ثبت شد. بررسی روند هفتگی این متغیر نشان میدهد در هفت روز گذشته به طور متوسط روزی 36 هزار و 130 نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

روند آمار ها نشان میدهد این متغیر نسبت به بیشینه خود در هفته قبل 9 درصد کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که شمار تست های روزانه در مقایسه با هفته قبل دچار افزایش شد.

 
 

کرونا

رشد 11 درصدی در آمار تستهای هفتگی

به طور متوسط در هفته اخیر 110 هزار و 300 تست از اشخاص مشکوک به این بیماری گرفته شده است. این تست ها در دامنه موج پنجم کاهش چشمگیری پیدا کرده که منجر به نرخ پاسخ مثبت 60 درصدی در برخی روزها شده بود.

اکنون با توجه به این که از میان تست های گرفته شده در هفت روز گذشته 36 هزار و 130 نفر روزانه به این بیماری مبتلا شده اند نرخ پاسخ مثبت نیز تا سطح 32 درصد کاهش پیدا کرده است.

بااین وجود هنوز روند بستری بیماران سیری صعودی دارد.

کرونا

رکورد بستری روزانه به کرونا در ایران

شمار بستری های روزانه کرونایی در روز 5 شهریور ماه برابر با 4 هزار و 800 نفر به ثبت رسیده است.

برآورد میانگین هفت روزه این متغیر در ایران نشان میدهد از 30 مرداد ماه تا کنون به طور متوسط روزی 4 هزار و 840 نفر در بیمارستان های کشور بستری شده اند.

 
 

روند شاخص مذکور در تقویم کرونایی ایران نشاندهنده ثبت رکورد دیگری در آمار کرونایی کشور است. تعداد بیمارانی که در این هفته در بیمارستان ها بستری شده اند در تمام هفته های کرونا زده کشور بی سابقه بوده و همچنان در مسیری صعودی قرار دارد.

افزایش این شاخص خطرناک منجر به رکوردزنی های پی در پی در آمار فوتی های کرونا در ایران شده است.

کرونا

رشد 7 درصدی هفتگی در مرگ ومیر کرونا

طبق آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان در روز 5 شهریور ماه 571 نفر جان خود را بر سر ابتلا به کرونا از دست داده اند.

 
 

این در حالی است که میانگین فوتی ها در هفت روز گذشته تقریبا  برابر با 640 نفر بوده که نسبت به هفته قبل 7 درصد افزایش پیدا کرده است.

به عبارت دیگر روند آمارهای کرونایی درایران نشان میدهد باوجود آنکه نرخ پاسخ مثبت کاهش پیدا کرده و تعداد مبتلایان روندی نزولی پیدا کرده اند اما هنوز سطح آمار ابتلا در محدوده خطرناکی به سر می برد. از سوی دیگر هجوم بیماران به بیمارستان ها همچنان افزایشی بوده و منجر به رشد مرگ و میر در کشور شده است. بنابراین بحران بیماری در کشور هنوز وجود داشته و برای جلوگیری از ادامه رشد در موج پنجم نیازمند کنترل بیشتری است.

کرونا

 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه