ارسال به دیگران پرینت

علوم پزشکی دزفول: واکسیناسیون به این کندی باشد، وضعیت هر روز بدتر می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به کمبود واکسن و کندی روند واکسیناسیون کرونا گفت: اگر روند ابتلا با این سرعت و واکسیناسیون به این کندی ادامه یابد هر روز وضعیت بدتر می‌شود.

علوم پزشکی دزفول: واکسیناسیون به این کندی باشد، وضعیت هر روز بدتر می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به کمبود واکسن و کندی روند واکسیناسیون کرونا گفت: اگر روند ابتلا با این سرعت و واکسیناسیون به این کندی ادامه یابد هر روز وضعیت بدتر می‌شود.

دکتر امیر ماندگار اظهار کرد: متاسفانه میزان ابتلا، اشغال تخت‌های بیمارستانی و مرگ و میر با شیب تند، صعودی است و وضعیت خراب است.

وی با اشاره به شناسایی روزانه ۲۶۰ تا ۲۷۰ بیمار مثبت کرونا در دزفول، افزود: روزانه ۴۵۰ تا ۵۰۰ نمونه در مراکز منتخب نمونه‌گیری کرونا در دزفول گرفته می‌شود که ۵۵ تا ۶۰ درصد نمونه‌ها مثبت می‌شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: میزان درگیری ریوی در بیماران زیاد است و سن ابتلا و مرگ و میر نیز به شدت کاهش یافته است. چند روز پیش یک کودک ۱۳ ساله بر اثر ابتلا به کرونا و بدون بیماری زمینه‌ای فوت کرد.

وی با اشاره به حجم زیاد مراجعات و بستری در این منطقه تصریح کرد: با وجود افزایش یک بخش جدید به بیمارستان گنجویان، باز هم بیماران در انتظار تخت در اورژانس داریم.

ماندگار گفت: زمانی که یک بخش جدید افزوده می‌شود، به نیرو نیز نیاز است در حالی که برخی روزها، پزشکی برای ویزیت نیست. کافی است یک پزشک که در بخش ویزیت می‌کند به کرونا مبتلا شود، بیماران زیادی معطل می‌شوند و بار کار بر دوش تعداد کم نیروها می‌افتد.

وی بیان کرد: اگر روند ابتلا با این سرعت و واکسیناسیون به این کندی ادامه یابد هر روز وضعیت بدتر می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با تاکید بر لزوم افزایش پوشش واکسیناسیون گفت: در صورت افزایش پوشش واکسیناسیون، میزان مرگ و میر بسیار کاهش می‌یابد. در حال حاضر هر هفته ۸ تا ۱۰ هزار دوز واکسن به دزفول اختصاص داده می‌شود در حالی که این میزان واکسن در مدت دو روز تزریق می‌شود و در دیگر ایام هفته واکسن نداریم.

وی افزود: حتی اگر واکسن در پیشگیری از ابتلا تاثیر زیادی نداشته باشد اما مبتلایان به نوع خفیف تر مبتلا می‌شوند و کار آن‌ها به ICU نمی‌کشد.

ماندگار با اشاره به سوش جدید لامبدا کرونا گفت: تجربه یک سال و نیم گذشته نشان می‌دهد هر سوشی با سرعت کم و زیاد منتشر شده است. شاید این سوش اکنون وارد کشور نشده باشد اما قطعا یکی دو ماه دیگر به کشور می‌رسد.

وی بیان کرد: اگر این سوش پاسخ به واکسیناسیون را کاهش دهد، باید فکر دیگری شود. با این روند مشخص نیست چه روزهایی در پیش رو داریم و آینده مبهم است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: باید در یک اقدام ضرب‌الاجلی واکسن‌های زیادی وارد کشور شود و روند واکسیناسیون سرعت بگیرد. تقریبا در هر خانواده یک بیمار یا عزیزی از دست رفته است. تا کی این مساله کش پیدا می‌کند؟ باید تغییر اساسی در رویکرد مجموعه تصمیم‌گیرندگان در مورد ورود واکسن ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مشکل ما از بین رفتن حساسیت مردم نسبت به بیماری است. به طور مثال به زن بارداری تاکید کردیم در منزل بماند اما به یک عروسی دعوت شده بود. زمانی که از این مادر باردار پرسیدیم فرزندت مهم‌تر است یا عروسی؟ عروسی را مهم‌تر عنوان کرد. این مادر باردار ۱۹ ساله و همه شرکت‌کنندگان در عروسی به کرونا مبتلا شدند و این مادر باردار نیز فوت کرد.

ماندگار افزود: جمعیتی نیز با چهار اتوبوس از الیگودرز به یکی از نقاط دزفول برای شرکت در عروسی آمدند و به کرونا مبتلا شدند و برگشتند. این افراد بیماری را با خود جابه‌جا می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش ابتلای زنان باردار به کرونا گفت: اکنون یک بخش بیمارستان گنجویان به مادران باردار مبتلا به کرونا اختصاص یافته است. البته این بخش تنها برای بیمارانی است که شرایط بستری را پیدا می‌کنند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه