ارسال به دیگران پرینت

وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران

نخستین توییت امیر عبداللهیان در سمت وزیر خارجه ایران

وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با بیان این‌که مصمم به پیگیری سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند هستم، همسایگان و آسیا را اولویت اول برشمرد و در اینستاگرام هم نوشت: با برنامه‌ای عملیاتی، روابط خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند، مبتنی بر احترام متقابل ، اولویت‌بخشی به روابط با همسایگان و آسیا ، توسعه روابط متوازن با همه بخش‌های جهان و تقویت جایگاه دیپلماسی اقتصادی و تجارت بین الملل پیگیری خواهد شد.

نخستین توییت امیر عبداللهیان در سمت وزیر خارجه ایران

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران که امروز (چهارشنبه) موفق به اخذ آرای ۲۷۰ نماینده مجلس شورای اسلامی برای تصدی این سمت شد، امشب در توئیتی در این باره نوشت: افتخار من این است که با اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، نماینده ملت بزرگ ایران در عرصه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل هستم.

وی همچنین افزود: مصمم به پیگیری سیاست خارجی متوازن، پویا و هوشمند مبتنی بر اصول عزت، حکمت و مصلحت هستم.

امیرعبداللهیان همسایگان و آسیا را اولویت اول در دوران وزارتش برشمرده است.

کاظم عبدااللهیان

وی همچنین در صفحه اینستاگرامش نوشت: 

سلام قولا من رب الرحیم

در پی اعتماد رییس جمهور محترم آیت الله دکتر رییسی، امروز با حسن اعتماد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، مسئولیت خطیر نمایندگی ملت بزرگ ایران را در عرصه بین‌المللی عهده‌دار شدم. از درگاه حضرت حق مسالت دارم که خدمتگزاری شایسته‌ برای مردم این سرزمین بزرگ، باستانی ، ادیانی و تمدن‌ساز باشم.به ملت قدرشناس و رشید ایران تعهد می‌دهم که تمام توان خود و همکارانم را در داخل و خارج از کشور برای پیشبرد حداکثری منافع ملی و امنیت ملی کشور معطوف داشته و در دفاع از عزت ، اقتدار و جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران ، پیگیری اهداف بلند امام راحل عطیم الشان ، مقام معظم رهبری و شهدای معزز لحظه‌ای درنگ نکنم.

وی افزود: با برنامه ای عملیاتی ، روابط خارجی متوازن، فعال، پویا و هوشمند، مبتنی بر احترام متقابل ، اولویت‌بخشی به روابط با همسایگان و آسیا ، توسعه روابط متوازن با همه بخش های جهان و تقویت جایگاه دیپلماسی اقتصادی و تجارت بین الملل پیگیری خواهد شد. تمامی ظرفیت دستگاه دیپلماسی را بکار خواهم‌گرفت تا با کمک همکاران کوشا، انقلابی، متخصص و متعهدم در وزارت امور خارجه ، سفارتخانه ها ، نمایندگی ها، سرکنسولگری ها و دفاتر استانی ، بر رفع مشکلات مردم و ارتقاء فزاینده نام ایران و ایرانی در جهان همت گماریم. 

امیرعبداللهیان در پایان خاطرنشان کرد: در پایان، ضمن تقدیر از تلاشهای برادرم جناب آقای دکتر ظریف و آرزوی بهترین‌ها برای ایشان، دعای خیر ملت شریف ایران را برای خود و همکارانم مسئلت دارم.

 «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل و معاون پیشین وزارت امور خارجه، گزینه پیشنهادی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور با کسب ۲۷۰ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۶ رای ممتنع  از ۲۸۶ رای اخذ شده، سکاندار دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم شد.

حسین امیرعبداللهیان متولد ۱۳۴۳ در شهر دامغان، دارای مدرک کارشناسی روابط دیپلماتیک از دانشکده وزارت امور خارجه در سال ۱۳۷۰، کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در سال ۱۳۷۵ و دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران و مسلط به زبان‌های عربی و انگلیسی است.

مشاور وزیر خارجه در سال ۱۳۹۵، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه (۱۳۹۰ تا ۱۳۹۵)، مدیرکل خلیج فارس و خاورمیانه وزارت امور خارجه (۱۳۸۹)، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین (۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹)، رییس ستاد ویژه عراق در وزارت امور خارجه (۱۳۸۵ تا ۱۳۸۶)، معاون مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه (۱۳۸۵)، معاون دستیار ویژه وزیر خارجه در امور عراق ( ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵)، معاون اداره اول سیاسی خلیج فارس وزارت امور خارجه (۱۳۸۰)، کارشناس و معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰) و کارشناس سیاسی اداره اول خلیج فارس وزارت امور خارجه (۱۳۷۱) از جمله سوابق کاری این دیپلمات ارشد است.

 

منبع : اقتصاد آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه