ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهوری فراری افغانستان

جمهوریخواهان :حجم "عظیم" پول نقد توسط غنی نامشخص است

جمهوریخواهان کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا از مریک گارلند، دادستان کل این کشور خواستند درباره گزارش‌های رسانه‌ای در خصوص فرار اشرف غنی رئیس جمهوری متواری افغانستان با ۱۶۹ میلیون دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی طی چند روز قبل تحقیق کند.

جمهوریخواهان :حجم "عظیم" پول نقد توسط غنی نامشخص است

چندی پیش اشرف غنی رئیس جمهوری فراری افغانستان اتهامات مطرح شده علیه خودش مبنی بر فرار از افغانستان به امارات با حجم هنگفتی پول نقد را "دروغ‌های بی‌اساس" خواند.

جیمز کومر و گلن گراتمن، در نامه‌ای به دادستان کل آمریکا و همچنین آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور تاکید کرد که دولت بایدن "هر آنچه در اختیارش هست برای استرداد هر گونه پول کسب شده غیرقانونی که توسط اشرف غنی مفسدانه اختلاس شده را انجام می‌دهد.

این جمهوریخواهان متذکر شدند اگر چه چگونگی کسب این حجم "عظیم" پول نقد توسط غنی نامشخص است، "حجم پول‌ها و ماهیت پرواز او از افغانستان این فکر را متبادر می‌سازد که غنی به طرزی غیرقانونی و مفسدانه این پول‌ها را از کمک‌های آمریکا که برای رفاع و دفاع مردم افغانستان در نظر گرفته شدند بودند، اختلاس کرده است.

این دو همچنین تاکید کردند که اقدامات رئیس جمهوری فراری افغانستان "احتمالا" روند تصرف افغانستان توسط طالبان را تسریع کرده‌اند و منجر "به وضعیت پر آشوبی که هم اکنون پیش روی شهروندان آمریکایی و هم‌پیمانان ما قرار گرفته، شده‌اند".

چندی پیش همچنین غنی که هم اکنون در امارات است اعلام کرد که مایل به بازگشت به افغانستان در آینده نزدیک با هدف ارائه "عدالت" برای همه اتباع افغان است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه