ارسال به دیگران پرینت

آغاز جلسه بررسی رای اعتماد وزیر ورزش در مجلس

جلسه برررسی رای اعتماد حمیدرضا سجادی وزیر پیشنهای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

آغاز جلسه بررسی رای اعتماد وزیر ورزش در مجلس

در چهارمین روز از بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیسی نوبت به حمید سجادی رسید.وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان که به قول سید ابراهیم رئیسی چهره ای کاملا و ورزشی است و می تواند گره از خیلی مشکلات در ورزش را باز کند.

سجادی در حالی مقابل نمایندگان مجلس قرار گرفت که از روزهای قبل او و تیمش تبلیغات گسترده ای را در فضای مجازی آغاز کرده بودند.  

 نصیرایی سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

او ابتدا گزارش کمیسیون فرهنگی مجلس را در خصوص حمید سجادی ارائه کرد و در این باره گفت:«ابتدا ارزیابی تحصیلات و تخصص وزیر پیشنهادی،نگاه تخول خواه،میزان اطلاع وزیر از اسناد بالادستی و توجه به منافع  ملی،داشتن شجعت در فعالیت مربوطه.

مدارک ایشان به وزارت علوم نامه زده شد که در پاسخ گفته اند در مدرک دکترا تخصصی تربیت بدنی،مدیریت و برنامه ریزی از واحد علوم تحقیقات مورد تایید است.

اعم موضوعاتی که در کمیسیون مطرح شد ۵ موضوع صحبت شده است.ائول انجام تغییرات مدیرتی در سطوح ملی و استانی.توجه بیش از یش به خوزه جوانان.

تغییرات بنیادی در کمیته ملی المپیک

سامان دهی واگذاری سهام باشکاه های استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس و اوراق بهادار.

استفاده راهبردی از دیپلماسی ورزشی و استفاده از امکانات میزبانی در مسابقات بین المللی.

در بررسی های به عمل آمده از برنامه های ارائه شده توسط آقای سجادی ایشان ضمن نظر داشت به ماهیت و ساخت نظام ورزشی کشور و امور مربوط به جوانان یکی از نگرانی های خود را به امور جوانان اختصاص داده اند و با توجه به زد و بندهای ورزشی قول مساعد داده اند تا ضمن آسیب شناسی،برخورد لازم را داشته باشند.

ازدواج جوانان،تحکیم خانواده،کم تحرکی عمومی،گرانی انجام تمرینات ورزشی و ایجاد بسترهای لازم در جهت آحاد جامعه از امکانات ورزشی و مهاجرت ورزشکاران نظر موافق خودشان را اعلام کردند.

۵۵ درصد برنامه های پیشنهادی ایشان منطبق نیست و ۶۰ درصد برنامه ها نیز همسو نیست.در ۱۶ درصد به اسناد بالادستی اشاره نشده است که ماحصل این موضوعات که ما در کمیسیون فرهنگی دو نشست با آقای سجادی داشته ایم که یکی از این جلسات بیشتر از ۳ ساعت طول کشید.بحث های مفصلی را داشته ایم.در خصوص معاملات ورزش،مافیا،فساد و دغدغه هایی که همکاران ما داشته اند بحق های مفصلی داشت اما متاسفانه در این جلسات به هر دلیلی نتوانستند آقای سجادی نتوانستند دوستان 

یزدی خواه نماینده مخالف وزیر ورزش و جوانان گفت: سجادی از افتخارات ورزسی ما است.ما کمتر ورزشکاری داریم که در سطح آسیا این همه افتخار آفریده باشد و پرچم ما را بالا برده باشد.بنده برای ایشان احترام قائل هستم اما مخالفت بنده با ایشان در خصوص شخصیت شان نیست.

ایشان در مجلس نهم در همین جایگاه معرفی شدند که ۱۳۷ نفر مخالفت کردند و آرا ایشان ۸۶ نفر موافق بود.سال ۱۳۹۰.از آن زمان به بعد کار شاخص ورزشی از ایشان در کشور ندیدیم که این رتبه و جایگاه را ارتقا ببخشند.  ایشان در حوزه دوومیدانی باعث افتخار هستند و رکوردهای  شان هنوز جابجا نشده است اما در بحث مدیریت بحث زیاد است.چرا در سال های قبل در فدراسیون دوومیدانی رییس دوومیدانی نشدند؟ دولت آقای رئیسی دولتی مردمی است که می خواهد در خصوص طبقات محروم جامعه خدمات ارائه کند.

من می گویم که آقای سجادی در چند تا حوزه لاکچری فعال بوده است.در اسبدوانی و بیلیارد و بولینگ.آخرین حضور ایشان در ایران مال بوده است.با هزاران میلیارد تومان سرمایه گذاری.یکی از ده مجتمع تجاری دنیاست.برای من سوال است که آقای سجادی که می خواهد کار ورزشی کند باید با ایران مال قرارداد ببندد؟چرا نرفت جنوب شهر؟روحیه ایشان متمایل به اشرافی گری است و با دولت مردمی سیزدهم تناسبی ندارد. در شورای عالی تربیت بدنی دو معاون رییس جمهور عضو هستند و ۹ وزیر عضو هستند.دبیر این شورا وزیر ورزش و جوانان است و من احساس می کنم ایشان این ظرفیت را نمی توانند تکمیل کنند.ضمن اینکه حضور افراد قائم به فرد است و جانشین قبول نمی کنند.

من در این زمینه تردید دارم. نکته بعدی این است که این روزها خیلی ها سفارش می کنند برای ایشان.که رای بدهید.این شبهه دارد ایجاد می شود که ایشان اگر رای بیاورد بدهکار آن قدرت های لابی گری است و ایشان را مدیریت می کنند.یکی از دلایل مخالفت بنده این است. در حوزه جوانان بحث زیاد است.تخصص ایشان ورزشی است.در جوانان ،طلاق،اعتیاد و ... است و برنامه ایشان برنامه خوبی نبود.در تبصره ۱۶ برای حمایت از ازدواج جوانان رقمی در حدود چند ده هزار میلیارد تومان گردش دارد.۵۰۰ هزار نفر بخواهند ازدواج کنند شما رقم را حساب کنید.من احساس می کنم ایشان توانایی اش را ندارند.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه