ارسال به دیگران پرینت

خواستگار قلابی دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری خواستگار شیادی توسط پلیس آگاهی خبر داد که سوژه های خود را بی هوش و اموال آن ها را به سرقت می برد.

خواستگار قلابی دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ توضیح داد: خانمی ۴۲ ساله ساکن شهرستان خلخال با ارائه پرونده‌ای به پلیس آگاهی شهرستان ری مراجعه و اعلام کرد توسط شخصی به اسم "سلمان" بی‌هوش شده و طلاهایش به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان سرقت شده است.

سردار "علیرضا لطفی" با اعلام اینکه پرونده برای پی‌جویی و کشف جرم به دایره مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی ارجاع شد، به نقل از شاکی ادامه داد: از طریق سایت همسریابی با مردی به اسم "سلمان" از شهرستان شیراز آشنا شدم و او برای ملاقات به شهرستان خلخال آمد؛ پس از گفت‌وگو، سلمان با جلب اعتماد و به انگیزه ازدواج من را سوار خودرو کرد و در طول مسیر یک لیوان نسکافه به من تعارف کرد.

شاکی گفت: بعد از نوشیدن نسکافه بی‌هوش و روز بعد در عوارضی تهران به صورت نیمه جان توسط اهالی محل رویت شدم؛ پس از انتقال به بیمارستان متوجه به سرقت رفتن طلاجاتم شامل النگو، گردنبند و گوشواره و تلفن همراهم شدم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه هویت کامل متهم توسط کارآگاهان به دست آمده و مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: یافته‌ها حاکی از آن بود وی در بیشتر شهرهای کشور در حال تردد بوده و نقطه ثابتی برای اسکان ندارد.

لطفی گفت: براساس اطلاعات سلمان دارای ۲ همسر است که یکی از آن‌ها که ساکن مشهد بود، فوت کرده است و دیگری ساکن شهرستانی از توابع زنجان است. با اقدامات مستمر و بی‌وقفه سرنخ‌هایی از مخفیگاه متهم در شهرستان زنجان کشف و متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

به گفته وی، از مخفیگاه متهم مقادیر زیادی قرص‌های بی‌هوشی و تعدادی نسکافه که در بعضی از آنان باز و مجدداً چسب خورده بود کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سلمان در تحقیقات اولیه ابتدا منکر هرگونه بزه شد ولیکن زمانی که خود را در محاصره قرائن و مستندات دید، علاوه بر سرقت به عنف از شاکی، به پنج فقره سرقت دیگر از خانم‌ها به شیوه و شگرد مشابه در شهرستان‌های اسلامشهر، اراک و کرمان اعتراف کرد.

لطفی گفت: پس از اطلاع‌رسانی دستگیری متهم به فرماندهی انتظامی استان‌های مربوطه هر پنج مال‌باخته به این پلیس مراجعه و سلمان را مورد شناسایی قرار دادند؛ و اموال مسروقه مال‌باختگان به ارزش تقریبی ۶۰۰ میلیون تومان برآورد شد.

وی خاطرنشان کرد: نسکافه‌های مکشوفه از متهم که در آن‌ها باز و مجدداً چسبانده شده بود، برای بررسی آزمایشگاهی و نوع مواد موجود در آن به مرکز تشخیص هویت ارسال و برابر گزارش کارشناسان آزمایشگاهی مرکز تشخیص هویت مشخص شد نسکافه‌های مکشوفه حاوی داروی بیهوشی بوده که متهم برای سوژه‌های خود آماده کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با عنایت به احتمال ارتکاب سرقت‌های دیگر به شیوه و شگرد مشابه در دیگر استان‌ها مراتب دستگیری وی به فرماندهان انتظامی سراسر کشور اطلاع‌رسانی شد و با دستور قضائی برای تکمیل تحقیقات، متهم تحت نظر قرار گرفته است.

دستگیری قاتل شرور شمال غرب کشور در تهران

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اختفای یک شرور در شهر تهران، مشخص شد که متهم پس از شرارت و قتل یکی از شهروندان در استان‌های غربی کشور، محل سکونتش را در آن استان تغییر داده، به پایتخت گریخته و زندگی مخفیانه خود را آغاز کرده است.

سرهنگ "پیام کاویانی" ادامه داد: با شناسایی مخفیگاه متهم در شهر تهران و محل‌های تردد وی، مراقبت‌های ویژه آغاز و در نهایت  این قاتل شرور حوالی بلوار "کشاوز" دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم هنگام دستگیری از فرمان‌های پلیس تمرد می‌کرد، افزود: متهم که سعی در فرار از دست پلیس داشت در یک عملیات ضربتی پس از شلیک گلوله پلیس دستگیر و برای ادامه تحقیقات تکمیلی به این پلیس انتقال یافت.

کاویانی خاطرنشان کرد: متهم پس از تکمیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی در اختیار پلیس استان مربوط قرار خواهد گرفت.

دستگیری سارق حرفه‌ای با ۳۰ فقره سرقت خودرو

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران اعلام کرد: هشتم آبان ماه سال ۹۹ پرونده‌ای مبنی بر سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو در کلانتری ۱۰۱ تجریش تشکیل و برای پی‌جویی و کشف جرم پرونده در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت خودرو پایگاه یکم قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه "سعید دالوند" افزود: شاکی اظهار داشت، بامداد هشتم آبان ماه خودروی ۲۰۶ صندوق‌دار خود را در خیابان "ولیعصر" پارک و پس از ۳۰ دقیقه مراجعه و مشاهده کردم درب خودرو تخریب و اموال داخل خودرو شامل گوشی تلفن همراه آیفون، ادکلن، وجه نقد و . توسط سارق یا سارقان به سرقت رفته است.

وی گفت: در تحقیقات پلیسی، مشخص شد یک دستگاه خودرو آکورد سورمه‌ای رنگ، نزدیک خودروی شاکی متوقف و راننده خودرو با شگرد کلاف کردن، درب ۲۰۶ مال‌باخته را باز کرده و محتویات داخل خودرو را سرقت و سپس از محل متواری شده است.

این مقام انتظامی ابراز داشت: در بررسی‌های تخصصی هویت سارق به نام "خسرو" کشف و متعاقب آن مالک خودرو شناسایی شد که با دعوت از وی اظهار داشت، حدود ۹ ماه است که خودرو را به شخصی به هویت "خسرو" فروخته است.

سرهنگ کارآگاه دالوند افزود: با پیگیری مستمر، کارآگاهان در نهایت یکم اردیبهشت ماه متهم را در "تهرانپارس" دستگیر و در تحقیقات بعمل آمده به بزه انتسابی معترف و در ادامه بازجوئی‌های انجام شده به ۳۰ فقره سرقت لوازم و محتویات داخل خودرو در مناطق شمال و شرق و غرب اعتراف کرد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران اعلام کرد: خسرو در اعترافات خود گفت، سرقت‌ها را به تنهایی و با شیوه کلاف کردن درب خودروها انجام داده است و اموال را به رهگذران می‌فروخت.

به گفته این مقام انتظامی، تاکنون ۳۰ تن از مال‌باختگان شناسایی و متهم به دادیاری دادسرای ناحیه یک ارسال و با صدور قرار مناسب روانه زندان شده است.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه