ارسال به دیگران پرینت

نامه بن لادن در سال ۲۰۱۰: جو بایدن آمریکا را دچار بحران می‌کند

رهبر سابق القاعده از نیروهایش خواسته بود به جو بایدن آسیب نزنند تا درصورتی که رهبری آمریکا را بر عهده گرفت، این کشور را دچار بحران کند.


نامه بن لادن در سال ۲۰۱۰: جو بایدن آمریکا را دچار بحران می‌کند

رهبر سابق القاعده از نیروهایش خواسته بود به جو بایدن آسیب نزنند تا درصورتی که رهبری آمریکا را بر عهده گرفت، این کشور را دچار بحران کند.

بن لادن، رهبر کشته شده القاعده و مغز متفکر حمله‌های تروریستی ۱۱ سپتامبر بیش از ۱۰ سال پیش در نامه‌ای به نیروهایش هشدار داده بود، جان جو بایدن را به خطر نیاندازند چرا که او «آمریکا را به سوی بحران هدایت خواهد کرد.»

نیویورک‌پست نامه‌ای از بن‌لادن را منتشر کرده که تاریخ آن به سال ۲۰۱۰ باز می‌گردد. در این نامه رهبر القاعده، جو بایدن را که در آن زمان معاون باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا بود، «اردک لنگ» خوانده است؛ اصطلاحی در ادبیات سیاسی که به معنی مقام یا شخصیتی است که پستی را تحویل می‌گیرد یا در سمت خود باقی مانده اما توانایی تصمیم‌گیری و انجام امور را ندارد.

همزمان یک نظرسنجی نیز در آمریکا منتشر شده که نشان می‌دهد اغلب رای‌دهندگان آمریکایی گمان می‌کنند دیگران در دولت بایدن تصمیم‌گیرنده‌اند نه جو بایدن. از نگاه آنها بایدن از نظر جسمی و روانی برای سمت ریاست‌جمهوری مناسب نیست.

به گزارش نیویورک پست، در نامه سال ۲۰۱۰ بن لادن به نیروهایش آمده است که آنها نباید به جان بایدن سوء‌قصد کنند، چرا که در صورت کشته شدن اوباما (رئیس‌جمهور وقت آمریکا)، بایدن مسئولیت او را بر عهده خواهد گرفت و آمریکا را به سوی بحران هدایت می‌کند.

این نامه که تاریخ آن به می ۲۰۱۰ بازمی‌گردد نشان می‌دهد که از نگاه بن‌لادن، بایدن شخصی «کاملا ناآماده» برای رهبری ایالات‌متحده بوده است.

براساس این گزارش بن‌لادن از نیروهایش خواسته بود، اوباما و دیوید پترائوس، رئیس وقت سی‌آی‌ای را به قتل برسانند.

این نامه قبلا از اقامتگاه بن‌لادن در پاکستان کشف شده است.

جو بایدن به دلیل نحوه اجرای تصمیم خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان که مردم این کشور را در شرایط بسیار دشواری قرار داده و به قدرت رسیدن طالبان را در پی داشته، به شدت هدف انتقاد قرار دارد.

با این حال بایدن از تصمیم خود دفاع کرده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه