ارسال به دیگران پرینت

یکشنبه معاون رئیس جمهور آمریکا تور آسیایی خود را آغاز می‌کند

معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است از روز یکشنبه تور رسمی سفرهایش به منطقه جنوب شرق آسیا؛ منطقه‌ای که در سالهای اخیر شاهد رشد نفوذ سیاسی و اقتصادی چین بوده، را آغاز کند.

 یکشنبه معاون رئیس جمهور آمریکا تور آسیایی خود را آغاز می‌کند

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا قرار است روز یکشنبه آینده وارد سنگاپور شود و در ادامه سفرهایش روز سه شنبه به ویتنام می‌رود و پنجشنبه منطقه را ترک خواهد کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده که به تقویت جایگاه آمریکا در آسیا اولویت می‌دهد و تقویت روابط کشورش با کشورهای جنوب شرق آسیا یک بخش مهم برای هدف واشنگتن در مهار بلندپروازی‌های چین است.

جنوب شرق آسیا میزبان بیش از ۶۶۰ میلیون نفر جمعیت و برخی از اقتصادهایی که بیشترین رشد و توسعه را در جهان دارند، است. اهمیت استراتژیک این منطقه نیز در نزدیکی آن به دریای چین جنوبی، یک مسیر مهم کشتیرانی بازرگانی و محل ترانزیت تریلیونها دلار از اقلام تجارت جهان در هر سال است.

این سفر معاون رئیس جمهور آمریکا به منطقه در پی چند تعامل سطح بالای مهم آمریکا با رهبران جنوب شرق آسیا انجام می شود. آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اوایل ماه جاری میلادی در نشست‌های مجازی با مقام‌های اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا، آ.سه.آن شرکت کرد. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا هم در ماه ژوئیه به چند کشور منطقه شامل سنگاپور، ویتنام و فیلیپین سفر کرد.

آنگلا مانچینی، رئیس بخش بازارهای آسیا-اقیانوسیه در اندیشکده کنترل ریسکس اظهار کرد: بایدن و تیمش در مقایسه با دولت ترماپ "سنجشگر تر و متفکر تر" نسبت به تعاملشان با کشورهای جنوب شرق آسیا عمل می کنند. او توضیح داد هر چند رقابت آمریکا-چین جایگاه شماره یک را در سیاست خارجی دو حزبی آمریکا دارد دولت بایدن تصدیق می کند که کشورهای جنوب شرق آسیا نمی خواهند بین آمریکا و چین یکی را انتخاب کنند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه