ارسال به دیگران پرینت

فرانسه | اعتراض به تعطیلی رستوران و کافه‌ها به دلیل کرونا +عکس

فرانسه با ارائه این آمار یازدهمین کشور دنیا با بیش از نیم میلیون مبتلا به کرونا است.

فرانسه | اعتراض به تعطیلی رستوران و کافه‌ها به دلیل کرونا +عکس

صاحبان صدها رستوران و کافه در شهر "مارسی" فرانسه در اعتراض به دستور دولت برای بستن سالن‌های غذاخوری به خیابان‌ رفته و علیه دولت تظاهرات کردند. 

 تعداد مبتلایان به کرونا در فرانسه به رکورد جدیدی نزدیک شده و تعداد کل مبتلایان در این کشور از مرز 500 هزار نفر گذشته است. دولت فرانسه به منظور مهار شیوع ویروس کرونا دستور بستن سالن‌های غذاخوری مارسی را صادر کرده است.

صاحبان رستوران و کافه در شهر مارسی فرانسه علیه دستور دولت برای تعطیلی کسب و کارشان تظاهرات کردند

اعتراض به تعطیلی رستورانها در فرانسه

براساس داده‌های وزارت بهداشت فرانسه بیش از 513 هزار نفر به ویروس کووید-19 مبتلا شده‌اند. فرانسه با ارائه این آمار یازدهمین کشور دنیا با بیش از نیم میلیون مبتلا به کرونا است. آمریکا با بیش از 7 میلیون مبتلا در رده اول فهرست مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد.

در اوایل روز جمعه صدها رستورن‌دار و صاحب بار در "مارسی"  دومین شهر بزرگ فرانسه به تصمیم دولت برای تعطیلی کسب و کار خود اعتراض کردند. دستور تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌های شهر مارسی برای مهار شیوع موج دوم کرونا صورت گرفته است.

یک رستوران در مارسی فرانسه/ عکس: گرفته شده از گزارش ویدئویی فرانس 24

یک رستوران در مارسی فرانسه

"اولیویه وران" وزیر بهداشت فرانسه پس از افزایش شمار مبتلایان به کرونا دستور تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌های مارسی و مناطق اطراف آن را  اعلام کرد. این در حالیست که بارها و رستوران‌های پاریس و ده‌ها شهر دیگر از هفته آینده باید ساعت 10 شب تعطیل شوند.

"وران" در روز جمعه در شهر مارسی به خبرنگاران گفت: ما نمی‌توانیم درباره این موضوع بلاتکلیف رفتار کنیم.

 وی افزود: من کاملا می‌دانم این اقدامات بحث‌برانگیز است و "موجب نگرانی" و "حتی عصبانیت" می‌شود اما هیچ‌کدام از آنها "خودسرانه" نیست.

در دو هفته گذشته، حدود 150 هزار نفر دیگر به ویروس کووید 19 در فرانسه مبتلا شده‌اند. این میزان بیش از 132 هزار مورد مبتلا در دو ماهه قرنطینه و تعطیلات ناشی از شیوع کرونا در بهار سال جاری است.

دولت فرانسه به منظور مهار شیوع موج دوم ویروس کرونا دستور بستن رستوران ها و کافه‌های مارسی را صادر کرده است/ عکس: گرفته شده از گزارش ویدئویی فرانس 24

کرونا در فرانسه تعطیلی رستوران در مارسی

تعداد مبتلایان جدید و تائید شده بیماری کرونا در روز جمعه به حدود 15 هزار 797 نفر در فرانسه رسید که کمی با رکورد 16 هزار و 96 نفری آن در روز پنج شنبه فرق دارد.

تعداد جان‌باخته‌گان این بیماری در روز گذشته به 150 نفر در فرانسه رسید که سه برابر میزان روزانه مرگ و میر در هفته گذشته به شمار می‌آید. تا کنون بیش از 31 هزار 661 نفر به دلیل شیوع این بیماری در فرانسه جان باخته‌اند.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه