ارسال به دیگران پرینت

سفیر تل آویو در امریکا انتخاب شد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از قصد خود برای انتصاب یکی از ژنرال‌های ارشد بازنشسته این رژیم به عنوان سفیر اسرائیل در واشنگتن خبر داد.

 سفیر تل آویو در امریکا  انتخاب شد

«نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کرد که ژنرال «مایک هرتزوگ» از مقام‌های عالی رتبه بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی را به عنوان سفیر این رژیم در آمریکا منصوب کرده است.

وی در پیام توییتری خود نوشت: «مایک شخصی درست در زمانی درست است و طی 40 سال خدمت در ارتش اسرائیل در تعدادی از مناصب عالی خدمت کرده و طی سال‌ها نقشی فعال در بسیاری از مذاکرات سیاسی داشته است».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: «تجربه، توانایی‌ها و درک وی در زمینه سیاسی و امنیتی به ما در خصوص مدیریت روابط با نزدیک‌ترین دوستمان کمک خواهد کرد».

روزنامه جروزالم پست نیز در گزارشی با اشاره به انتصاب هرتزوگ به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن نوشت وی برادر رئیس کنونی این رژیم بوده و یک کارشناس در زمینه امنیت و مذاکرات صلح می‌باشد.

این روزنامه نوشت بنت، هرتزوگ را در سایه سال‌ها تجربه در عرصه امنیت و سیاست انتخاب کرد و وی با چالش‌های راهبردی که اسرائیل با آن مواجه است که مهمترین آن تهدید هسته‌ای ایران بوده، آشناست.

بنت قصد دارد انتصاب وی را در نشست روز یکشنبه کابینه مطرح کرده تا تایید کابینه را نیز دریافت کند.

هرتزوگ که 69 سال دارد، یکی از کارشناسان در موسسه سیاست خاور نزدیک بوده و طی سال‌های اخیر در موسسه سیاست مردم یهود فعالیت داشته است.

وی سال‌ها ریاست مرکز برنامه ریزی راهبردی در ارتش رژیم صهیونیستی را برعهده داشته و ژنرال بازنشسته ارتش نیز به شمار می‌آید.

وی اخیرا به عنوان مشاور ارشد وزیران جنگ از جمله «ایهود باراک»، «امیر پرتز»، «شائول موفاز» و «بنیامین بن‌الیازر» فعالیت داشته است.

هزتزوگ همچنین به عنوان نماینده ویژه سابق «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر سابق در زمینه روند سازش بین سال‌های 2009 تا 2010 فعالیت داشته است.

بر اساس ادعای جروزالم پست، وی یکی از مذاکره کنندگان در کانال مخفیانه میان اسرائیل و فلسطینیان طی سال 2013 و 2014 بوده است.

وی تقریبا در تمامی گفت‌وگوی سازش رژیم صهیونیستی و فلسطینیان، اردنی‌ها و سوریه از جمله نشست Wye Plantationt، نشست کمپ دیوید، نشست آناپولیس و دیگر نشست‌هایی که با میزبانی آمریکا بوده و همچنین نشست‌های دیگری که در ارتباط با واشنگتن بوده مشارکت داشته است.

جروزالم پست نوشت که نامزد تصدی پست سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن روابط خوبی با «جو بایدن» رئیس جمهور، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه و همچنین «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی، «برت مک‌گورت» هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه آمریکا دارد.

بنت و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هر دو با انتصاب هرتزوگ موافق بودند. یکی از معیارهای بنت برای انتخاب سفیر جدید این بوده که وی کسی را انتخاب کند که حتی پس از آنکه لاپید پس از دوسال به نخست وزیر رسید، شخص انتخاب شده همچنان در واشنگتن باقی بماند.

یک منبع گفت که انتصاب شخصی که از کارشناسان ارشد امنیتی اسرائیل به شمار می‌آید و کسی که با وجود آنکه از خانواده‌های معروف حزب کار رژیم صهیونیستی بوده اما پست های قبلی اش سیاسی نبوده با هدف ارسال پیام به واشنگتن صورت گرفته است.

«گیلعاد اردان» سفیر کنونی رژیم صهیونیستی در آمریکا استعفای خود را دو ماه پیش اعلام کرده بود اما انتظار می‌رود که وی همچنان نماینده این رژیم در سازمان ملل باقی بماند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه