ارسال به دیگران پرینت

فرشته طائرپور رهسپار خانه ابدی شد

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری فرشته طائرپور تهیه کننده سینما، امروز با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

فرشته طائرپور رهسپار خانه ابدی شد

مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری فرشته طائرپور تهیه‌کننده فقید سینما امروز همزمان با تاسوعای حسینی برگزار شد.

این مراسم با اجرای احسان کرمی همراه بود که او ضمن تسلیت ویژه به مادر فرشته طائرپور و نیز منوچهر شاهسواری همسرش یادآور شد که فرشته طائرپور او را از پشت میکروفن به سینما وارد کرد و برای همیشه مدیون او خواهد بود.

در این مراسم، منوچهر محمدی - تهیه‌کننده سینما - در سخنانی گفت: وقتی آدم خواهری داشته باشد و از دست بدهد خیلی سخت است. خانم طائرپور سالیان درازی است که هم برای ما مادر بودند و هم خواهر. همیشه درگیر مسائل و مشکلات اهل سینما بود و با نگاه مادرانه سعی کرد مسائل را حل کند. در جلسات مهمی که برای کار‌های صنفی در سطح آقایان و مسئولین برگزار می‌شد واقعا شجاع‌ترین فردی که آن‌جا بی‌محابا حرف می‌زد بی‌ترس از هر چیزی و از حقوق همه اهل سینما بدون کم و کاست دفاع می‌کرد خانم طائرپور بود که بعضی وقت‌ها ما به او می‌گفتیم کمی آرام‌تر.

منوچهر شاهسواری (همسر فرشته طائرپور)، غزل شاکری (دختر فرشته طائرپور)، سیدمحمد بهشتی، بهمن فرمان‌آرا، احمد امینی، محسن امیریوسفی، علیرضا تابش، سیف‌الله صمدیان، غلامرضا موسوی، ابراهیم داروغه‌زاده و فرهاد توحیدی هم از حاضران در این مراسم بودند.

طائرپور تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینمای ایران دیروز بر اثر عوارض ناشی از کرونا در ۶۹ سالگی درگذشت.

فرشته طائرپور آثاری چون "گلنار"، "خداحافظ دختر شیرازی"، "آینه‌های روبرو"، "نخودی"، "زن دوم"، "وقتی همه خواب بودند"، "پسر مریم"، "نان و شعر"، "پاتال و آرزو‌های کوچک" و "مدرسه پیرمردها" را تهیه کرده است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه