ارسال به دیگران پرینت

یک مسئول:

در کشور 15 طرح تولید واکسن کرونا در دست اجرا است

مسئول کارگروه ارائه روش‌های درمان و تولید واکسن کووید-۱۹ دانشگاه تهران و رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ طرح تولید واکسن در کشور در دست اجرا است که ۶ طرح شامل واکسن گروه دارویی برکت، انستیتو پاستور ایران، وزارت دفاع، دانشگاه بقیه‌الله، موسسه واکسن و سرم سازی رازی و شرکت سیناژن در فازهای ۱ تا ۳ کارآزمایی هستند.


در کشور 15 طرح تولید واکسن کرونا  در دست اجرا است

مسئول کارگروه ارائه روش‌های درمان و تولید واکسن کووید-۱۹ دانشگاه تهران و رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ طرح تولید واکسن کرونا در کشور در دست اجرا است.

دکتر سیروس زینلی روز سه شنبه در یک نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۱۵ طرح تولید واکسن در کشور در دست اجرا است که ۶ طرح شامل واکسن گروه دارویی برکت، انستیتو پاستور ایران، وزارت دفاع، دانشگاه بقیه‌الله، موسسه واکسن و سرم سازی رازی و شرکت سیناژن در فازهای ۱ تا ۳ کارآزمایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر دستاوردهای خوبی که در زمینه کیت‌های تشخیص کرونا داشتیم، طرح‌هایی در زمینه تولید داروی کرونا در دست اجرا است.

زینلی با اشاره به پیشرفت‌های خوب کشور در حوزه‌هایی مثل بیوتکنولوژی دارویی تصریح کرد: پاندمی کرونا با وجود خسارات جبران‌ناپذیری که با فوت بسیاری از هموطنان عزیز ما و زیان‌های وارده به بخش‌های مختلف به کشور تحمیل کرد، باعث درخشش بیوتکنولوژی در عرصه پیشگیری، تشخیص و درمان شد.

ورود صنعت بیوتکنولوژی به فرابورس نشان دهنده رشد اقتصادی است

رییس انجمن بیوتکنولوژی ایران در خصوص وضعیت بیوتکنولوژی کشور گفت: در زمینه بیوتکنولوژی صرف نظر از حوزه کشاورزی و محصولات تراریخته در سایر حوزه‌ها وضعیت بسیار خوبی داریم به طوری که با تلاش مجموعه‌های دانش بنیان به خصوص شرکت‌های خصوصی جزو پنج یا شش کشور برتر آسیا قرار گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: این در حالی است که کشور ما در چند دهه اخیر با تحریم‌های شدید مواجه بود و به علاوه، بسیاری دیگر از کشورهای دنیا هم طی سه، چهار دهه اخیر به سرعت در این عرصه پیشرفت کرده‌اند.

رییس چهارمین همایش بین المللی بیوتکنولوژی خاطرنشان کرد: باید به ظرفیت‌ها و مزایای توسعه دانش بنیان در کشور توجه کنیم امروزه می توانیم با تجهیزاتی بسیار محدود در آزمایشگاه‌ها، محصولات بیوتکنولوژی و ترکیبات دارویی فوق‌العاده باارزشی تولید کنیم که حجم بسیار اندکی از آنها معادل هزاران بشکه نفت درآمدزایی داشته باشد.

به گزارش دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی ایران، زینلی معتقد است، ورود صنعت بیوتکنولوژی کشور به فرابورس نشان‌دهنده رشد اقتصاد بیوتکنولوژی و آشنایی فزاینده با اهمیت آن است که امیدواریم در نشست‌های جنبی همایش بیوتکنولوژی که به جنبه‌های اقتصادی بیوتکنولوژی اختصاص دارد با حضور مسئولان و کارشناسان اقتصادی و فرابورس، مشکلات و ظرفیت‌های صنعت بیوتکنولوژی کشور را بررسی کنیم.

راه‌اندازی بنیاد پدر تکنولوژی کشاورزی ایران

رییس انجمن بیوتکنوژی ایران همچنین از راه‌اندازی بنیاد دکتر قره‌یاضی با هدف ترویج بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک به ویژه بیوتکنولوژی کشاورزی در کشور خبر داد و با اشاره به ضایعه درگذشت دکتر قره یاضی، پدر بیوتکنولوژی کشاورزی ایران در خردادماه گذشته گفت: در همین مدت کوتاهی که از درگذشت دکتر قره‌یاضی می‌گذرد، کاملا مشخص شده که جای خالی وی قابل پر شدن نیست.

وی ابراز امیدواری کرد که بنیاد دکتر قره‌یاضی که مقدمات تاسیس آن طی شده و منابع مالی مورد نیاز آن هم تامین شده بتواند به محض دریافت مجوزهای لازم در زمینه ترویج بیوتکنولوژی خصوصا بیوتکنولوژی کشاورزی که حوزه اصلی فعالیت زنده‌یاد دکتر قره‌یاضی، موسس و رییس اسبق پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی بود، نقش‌آفرینی کند.

چهارمین همایش بین‌المللی و دوازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی ایران که ۳۱ مرداد تا ۲ شهریورماه ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار می‌شود، بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین رخداد کشور در حوزه بیوتکنولوژی است که طی آن، تازه‌ترین یافته‌های تحقیقات بیوتکنولوژی با حضور جمعی از برجسته ترین اساتید و دانشمندان داخلی و خارجی ارائه و بررسی می‌شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه