ارسال به دیگران پرینت

کروناهای متحرک در استان مازندران

با این وجود، همچنان در بسیاری از راه‌ها سخت‌گیری‌های فراوانی شده و اجازه ورود و خروج به مسافران داده نمی‌شود، مگر همانهایی که توانستند در ۲۴ ساعت پس از اعلام خبر، خود را به مازندران برسانند.

کروناهای متحرک در استان مازندران

با اعلام معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در خصوص ممنوعیت تردد در این استان، این بار به جای هتل‌ها و متل‌ها که مهر تعطیلی بر چهره آنها خورده است، روستاهای مازندران، میزبان گردشگرانی شده‌اند که نه از هزینه آنچنانی می‌ترسند، نه از جریمه شدن و نه از کرونا!

 

همان ۲۴ ساعت روز یکشنبه تا ظهر دوشنبه کافی بود تا خیل عظیم مسافرانی که به هیچ عنوان، گوششان بدهکار هشدارهای مسئولان بهداشتی کشور نیست، خود را به مازندران برسانند، مازندرانی که خود با پیک بسیار سخت پنجم دست و پنجه نرم می‌کند و کادر درمان در تمامی مراکز درمانی این استان، بسیار آشفته و خسته هستند.

 

وخامت در مازندران، اوضاع را آنچنان سخت کرده که تمامی مراکز درمانی خصوصی نیز به پای کار آیند و سالن‌های ورزشی همچون سالن ورزشی مخابرات بابل نیز، پذیرایی بیماران کوویدی است.

 

با این وجود، اگر در شهرهای مازندران، چرخی بزنید، درمی‌یابید که خودروهایی با پلاک‌های غیربومی به وفور در این شهرها وجود دارد، از تهران و گلستان، تبریز و مشهد و خلاصه هر شهری که فکرش را بکنید اینجا مسافر پیدا می‌شود.

 

برخی می‌گویند "اینکه ۲۴ ساعت قبل از اجرای طرح، خبر به مردم رسید، دلیل اصلی این سفرها است" اما بسیاری معتقدند "مگر مسافران نمی‌دانند که مازندران در وضعیت فوق بحرانی به سر می‌برد، چرا باز هم وارد این استان شده‌اند".

 

در گفت‌وگوی میدانی خبرنگار ایسنا با یک مسافر در محور هراز، مسافر معتقد است "مازندرانی‌ها نباید زمین‌های خود را می‌فروختند و کسی هم که این اراضی را می‌خرد برای ساختن و استفاده می‌آید، نه اینکه همانجا رهایش کند".

 

مسافر دیگری می‌گفت "سالها است که در این استان رفت و آمد می‌کنیم و کلمه خوش‌نشینی اجحاف در حق بسیاری از افرادی است که خود را دیگر مازندرانی می‌دانند".

 

با این وجود، همچنان در بسیاری از راه‌ها سخت‌گیری‌های فراوانی شده و اجازه ورود و خروج به مسافران داده نمی‌شود، مگر همانهایی که توانستند در ۲۴ ساعت پس از اعلام خبر، خود را به مازندران برسانند.

 

حسین حسن‌نژاد معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در جمع خبرنگاران در این رابطه، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تردد خودروهای شخصی در بین استان ها ممنوع است و بر این اساس ورود این خودروها به مازندران ممنوع اعلام شد.

 

با این وجود و اعلام قطعی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در خصوص ممنوعیت تردد در این استان، این بار به جای هتل‌ها و متل‌ها که مهر تعطیلی بر چهره آنها خورده است، روستاهای مازندران، میزبان گردشگرانی شده‌اند که نه از هزینه آنچنانی می‌ترسند، نه از جریمه شدن و نه از کرونا!

 

این در حالی است که برخلاف چند پیک گذشته، در این پیک، روستاهای مازندران نیز درگیر شدید پیک کرونا هستند و در هر خانه و محله‌ای، در کنار اینکه بستگان و اعضای یک خانواده با هم در بیمارستان بستری هستند، شمار بیماران حاضر در قرنطینه خانگی نیز رو به افزایش است.

 

بسیاری از مردمان روستاهای مازندران، این روزها درگیر کرونا هستند و اگر دهیاران نتوانند جلوی این ورود مسافران را بگیرند، قطعا اوضاع در این روستاها وخیم‌تر خواهد شد.

 

جاذبه‌های گردشگری در روستاهای مازندران همواره موجب جذب مسافران می‌شود اما بدون شک حضور در روستاها آن هم در روزهایی که جهان درگیر دلتا است و ما نیز در مدیریت آن با مشکلات فراوانی رو به رو هستیم، توصیه نمی‌شود، آن هم وقتی که بر اساس اعلام ستاد ملی کرونا، ۳۰ درصد بستری‌ها در مازندران، افرادی هستند که به این استان سفر کرده‌اند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه