ارسال به دیگران پرینت

لغو ٢٢ پرواز فرودگاه مشهد به دلیل کرونا

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی از لغو ۲۲ پرواز فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد به خاطر شرایط حاد کرونایی خبر داد.

لغو  ٢٢ پرواز فرودگاه مشهد به دلیل کرونا

محمود امانی بنی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این کاهش پروازها علاوه بر کاهش روزانه ۵۰ درصدی پروازهای این فرودگاه است.

وی اضافه کرد: این پروازها هم بخش ورودی و هم خروجی را شامل می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌ رضوی گفت: پروازهای خارجی فرودگاه مشهد در مسیر کویت و نیز ۱۰ پرواز شرکت های داخلی به نجف لغو شد و در مسیر عراق ۶۰ درصد پروازها کاهش یافته‌ است.

امانی تعداد پروازهای فرودگاه مشهد تا قبل از هفته جاری و اعمال طرح کاهش ۵۰ درصدی پروازها را حدود ۱۸۰ پرواز در روز اعلام کرد که هم‌اینک به حدود ۹۰ پرواز رسیده‌ است.

وی از مسافران خواست قبل از عزیمت به فرودگاه از آخرین وضعیت پرواز خود از طریق شماره ۱۹۹ اطلاع حاصل کنند.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه ۴۰ هزار مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد جابه‌جا می‌شدند.

این فرودگاه ۵۴۰ هکتاری پس از فرودگاه مهرآباد تهران، دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شود.

هم اینک ۲۵ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، هفت شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. 

علاوه بر اقدامات و فعالیتهای جاری و مستمر مسوولان در مشهد و خراسان رضوی برای مقابله با تبعات بحران کرونا، از روز ۱۸ مرداد ماه به دنبال گفت و گوی تلفنی رییس جمهوری با استاندار و رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیگیری‌ وزیر بهداشت، هیاتی عالیرتبه از تهران برای بررسی وضعیت و رسیدگی به نیازهای تجهیزاتی حوزه درمانی کرونا در این شهر حضور یافته‌ است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۲۳۸ هزار و ۶۷۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تا کنون جان ۹۵ هزار و ۱۱۱ نفر را در کشورمان گرفته است. همچنین سه میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۱۳ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

طبق اعلام وزارت بهداشت هم‌ اینک ۲۹ استان کشور درگیر ویروس کرونای دلتاست ۳۳۶ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۲۸ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۳ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۲۷ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا و سه میلیون و ۲۷۴ هزار و ۹۸۰ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۱۶ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۱۰۷ دوز رسیده است.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه