ارسال به دیگران پرینت

ویدیو اعلام پایان طالبان از بوش سوژه کاربران مجازی شد

تسلط طالبان بر افغانستان کاربران شبکه‌های اجتماعی را بر آن داشت تا در راستای اثبات برآوردهای اشتباه آمریکا، ویدئویی را از جورج بوش منتشر کنند که در آن ۲۰ سال پیش پایان کار طالبان در افغانستان را اعلام می‌کند.

ویدیو اعلام پایان طالبان از بوش سوژه کاربران مجازی شد

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان و فرار رئیس جمهوری این کشور، کاربران شبکه‌های اجتماعی ویدئویی را از جورج بوش پسر دست به دست می‌کنند که در آن بر پایان کار طالبان در افغانستان اشاره می‌کند.

بوش در این فایل ویدئویی می‌گوید: با تلاش ارتش ما، هم پیمانان و جنگجویان شجاع افغان، حکومت طالبان به پایان راه رسید.

وی تاکید می‌کند: اما مسئولیت ما در قبال ملت افغانستان پایان نیافته است و ما برای آغاز دوره جدیدی از حقوق بشر و کرامت انسانی در این کشور تلاش می‌کنیم.

یکی از کاربران توییتر در واکنش به این اظهارات نوشت: آمریکا به افغانستان حمله کرد و طولانی‌ترین جنگ تاریخ خود علیه طالبان را باخت. واشنگتن حدود ۲۰ سال در آنجا ماند؛ او قول داد و متعهد شد سپس به آن پشت کرد. آمریکا با وضعیتی بدتر از سال ۲۰۰۱ از افغانستان خارج شد. قدرتمندترین کشور جهان نتوانست با فقیرترین کشور جهان برخورد کند. سرزنش کردن دیگران چقدر آسان و روبرو شدن با حقایق چقدر دشوار است.

وی افزود: جورج بوش ۲۰ سال پیش پایان طالبان را اعلام کرد و امروز قدرتمندترین کشور در حال خارج کردن شهروندان خود از افغانستان است.

فعالی دیگری نیز نوشت: «جورج بوش در سال ۲۰۰۱: با تلاش ارتش ما، هم‌پیمانان و جنگجویان شجاع افغان حکومت طالبان به پایان راه رسید. اوت ۲۰۲۱: طالبان وارد کابل شد.»

یک فعال در شبکه‌های اجتماعی نیز گفت: بوش در سال ۲۰۰۱ گفت حکومت طالبان در افغانستان به پایان رسید و این درحالی است که می‌بینیم طالبان در سال ۲۰۲۱حکومت این کشور را به دست گرفت. ۲۰۰۱ طالبان شکست خورد و ۲۰۲۱ پیروز جنگ شد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه