ارسال به دیگران پرینت

"جنگجوی جوان" ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد

چهاردهمین دوره حراج تهران ۸ اثر میلیاردی فروخت و در مجموع بیش از ۴۲ میلیارد تومان فروش داشت.

"جنگجوی جوان" ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد

چهاردهمین دوره حراج تهران با مجموع فروش ۴۲ میلیارد و ۷۱۸ میلیون تومان، شامگاه پنجشنبه ۲۱ مردادماه ۱۴۰۰ برگزار شد.

در این دوره، تابلوی دولته‌ای رضا درخشانی با عنوان «روز و شب‌ را می‌شمارم، روز و شب» ۵.۲ میلیارد تومان چکش خورد و عنوان گران‌ترین اثر حراج را به خود اختصاص داد. این اثر بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان برآورد قیمت شده بود.

درخشانی یک تابلوی دیگر هم در این حراج داشت که میلیاردی چکش خورد. تابلوی «هجرت طلایی» اثر رضا درخشانی و تابلویی از قاسم حاجی‌زاده نیز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

«گنبد آبی» وای. زی.کامی (کامران یوسف زاده) با ۴.۶ میلیارد تومان در رتبه دوم قرار گرفت و «ما، رزها»ی فرهاد مشیری با ۴.۲ میلیارد تومان در رتبه سوم ایستاد.

پس از آن تابلوی «امپراتور مطرود» اثر واحد خاکدان قرار گرفت که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

در رتبه پنجم تابلوی «بندباز‌ها» اثر آویش خبره زاده قرار گرفت که ۸۰۰ تا یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برآورد قیمت شده بود و یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثری از مجموعه کرامت محمود زنده‌رودی یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد. در حالی‌که بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برآورد قیمت شده بود.

از دیگر آثاری که رشد چشمگیری نسبت به برآورد اولیه داشتند، «پارلمان» مهرداد محب‌علی بود که دوبرابر قیمت اولیه خریدار داشت و ۸۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

«عروسک‌ها»ی سیامک عزمی هم اگرچه حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان برآورد قیمت شده بود اما ۴۴۰ میلیون تومان چکش خورد.

عکس «جنگجوی جوان» آلفرد یعقوب زاده هم با قیمت‌گذاری اولیه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی، ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

«عادیات» حسن روح‌الامین هم ۳۸۰ میلیون تومان فروش رفت که ۸۰ میلیون تومان بیشتر از حداکثر برآورد اولیه بود.

نقاشی محمد فاسونکی با عنوان خاطره بوسنی (گودال مرگ) هم در نوع خودش شگفتی آفرید و سه برابر حداقل قیمت اولیه فروخته شد و ۳۶۰ میلیون تومان چکش خورد.

* نکات جالبی از چهاردهمین حراج تهران

ارزان‌ترین اثر حراج هم متعلق به حمید فاتح بود که ۳۰ میلیون تومان فروخته شد.

رضا کیانیان هم که سابقه اجرای چند دوره از حراج را در کارنامه دارد، عکسی سه لته‌ای از مجموعه «او می‌رود دامن‌کشان» در این دوره عرضه کرد که ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

یک اثر از رضا بانگیز هم خریدار نداشت که اعلام شد خارج از حراج با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شده است.

از نکات جالب این دوره از حراج تهران، استفاده از فناوری واقعیت مجازی بود. با توجه به گسترش ویروس کرونا و رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، چهاردهمین حراج تهران از فناوری واقعیت مجازی (VR) بهره برد تا مجموعه‌داران و خریدارانی که به هر دلیل نمی‌توانند در این برنامه حضور داشته باشند، حضور در این مراسم را با استفاده از عینک‌های ویژه VR تجربه کنند.

عرضه ویدئو اینستالیشن هم از دیگر نکات قابل توجه این حراج بود. ویدیو اینستالیشن «موسیقی و گل» اثر سیمین کرامتی 50 میلیون تومان فروخته شد. ویدیو اینستالیشنی از علی اتحاد با عنوان «خانه خیال» هم 80 میلیون تومان چکش خورد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه