ارسال به دیگران پرینت

استرالیا برای مهار کرونا دست به دامن ارتش شد

گسترش شیوع کرونا موجب شده تا دولت قرنطینه و تعطیلی شهر سیدنی و برخی از ایالت‌های دیگر را در دستور کار خود قرار دهد و در همین راستا از ارتش این کشور برای مهار کرونا و اجرای قرنطینه درخواست کمک کرده است.

استرالیا برای مهار کرونا دست به دامن ارتش شد

گسترش شیوع کووید ۱۹ موجب شده تا شهرهای سیدنی، داروین و چهار ایالت استرالیا محدودیت‌های جدید و قرنطینه و تعطیلی را در دستور کار خود قرار دهند. وضعیت در سیدنی نگران‌کننده است زیرا این شهر حدود ۵ میلیون نفر جمعیت دارد و از ساکنان خواسته شده تا خانه‌های خود را ترک نکنند.  مقامات استرالیایی اعلام کردند به دنبال خیزش دومین موج کرونا و افزایش ابتلای روزانه به ویروس جهش یافته دلتا محدودیت‌های بیشتری اعمال خواهند کرد. این موج از تیرماه آغاز شده و دولت استرالیا در تلاش است تا آن را کنترل کند.

* شیوع دوباره کرونا در کشوری که تنها ۹۱۸ مرگ در اثر همه‌گیری ثبت کرد

 استرالیا به طور کلی یکی از کشورهای موفق در کنترل این بیماری بوده و در مجموع تنها ۳۲ هزار و ۶۰۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت کرده که به مرگ ۹۱۸ نفر انجامیده است، اما این کشور هم از گونه جهش یافته کرونا در امان نماند و کاهش محدودیت‌ها منجر به بروز موج جدیدی از همه‌گیری در استرالیا شد.

* چاره کنترل ویروس، اعمال محدودیت موثر است

«اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا همزمان با عرضه کند و آهسته واکسن، چاره کنترل ویروس را در نیو ساوث ولز در حال حاضر اعمال محدودیت‌های موثر اعلام کرد. وی در یک کنفرانس تلویزیونی گفت راه حل دیگری برای تحت کنترل در آوردن شرایط در این ایالت وجود ندارد و معجزه ای هم اتفاق نمی افتد. وی همچنین با انتقاد از اعتراضات ضد محدودیت کرونایی در سیدنی آن را شکننده و بی ملاحظه خواند. با این وجود فرماندار  نیو ساوث ولز و فرمانداران دیگر ایالت های استرالیا از دولت به خاطر روند کند واکسیناسیون به شدت انتقاد می‌کنند. قرنطینه و اعمال محدودیت رفت و آمد جزء گزینه‌های مهم دولت استرالیا در کنترل همه‌گیری است؛  در تیر ماه گذشته با ابتلای ۱۹۱ نفر به ویروس کرونا پنج میلیون نفر اهالی ملبورن، دومین شهر بزرگ استرالیا بار دیگر قرنطینه شدند. در آن زمان مردم ملبورن فقط برای امور ضروری می‌توانستند از خانه بیرون بروند. همزمان پژوهش‌های تازه نشان داده که روی ایمنی دسته جمعی به ویروس کرونا نمی‌توان حساب کرد و تنها اقلیت کوچکی از کسانی که ویروس کرونا وارد بدنشان شده، به آن ایمنی یافته‌اند.

* قرنطینه ۱۳ میلیون نفر/ سیدنی فعلا در منع رفت  وامد باقی می‌ماند

حدود ۱۳ میلیون نفر  یعنی نیمی از مردم  استرالیا قرنطینه‌های جدید را برای از بین بردن شیوع بیماری کووید تحمل می‌کنند، اما قرنطینه شهر ۵ میلیون نفری سیدنی ممکن است تا ماه سپاتمبر ادامه پیدا کند تا گردش گونه جهش‌یافته کرونا کنترل شود؛ تا همین اواخر، استراتژی استرالیا برای بسته شدن مرزها و برنامه‌های قرنطینه به پایین نگه داشتن موارد  ابتلا کمک می‌کرد، اما نوع بسیار مسری دلتا این تجهیزات دفاعی را از ماه گذشته به چالش کشیده است.مقامات استرالیا اعلام کرده‌اند قصد دارند موارد محلی را به طور کامل از بین ببرند تا اکثر مردم واکسینه شوند، اما کنترل شهر سیدنی ممکن است ماه‌ها طول بکشد به همین دلیل قرنطینه این شهر تمدید می‌شود تا از جان مردم محافظت شود.

*درخواست کمک استرالیا از ارتش  برای کنترل شیوع کرونا

استرالیا حدد دو هفته پیش برای کنترل شیوع ویروس کرونا از نیروهای مسلح کمک خواست؛ پس از جهش دوباره موارد ابتلا به کووید ۱۹ در ایالت‌های مختلف، ارتش این کشور وارد عمل شد تا قرنطینه موثر ایالت‌های درگیر با موج دلتا اجرایی شود. همزمان برای کنترل و توقف شیوع ویروس، آمبولانس و مراکز سیار آزمایش‌گیری کرونا نیز مشغول به کار شده‌اند.

 

منبع : ایسکانیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه