ارسال به دیگران پرینت

وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در نقاط مختلف جهان

آتش‌سوزی در جنگل‌ها و اراضی نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای اروپایی و آمریکایی را فراگرفته است.

وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در نقاط مختلف جهان

آتش سوزی‌هایی که در بسیاری از نقاط جهان ادامه دارد، باعث سوختن ده‌ها هزار هکتار در مناطقی مانند ایالات متحده آمریکا، اروپا و روسیه شده و تعداد آتش سوزی‌ها در سال 2021 حتی در بسیاری از کشورها از میانگین سال‌های گذشته فراتر رفته است.

طبق نقشه ماهواره‌ای سیستم آتش سوزی و مدیریت منابع که ناسا آن را "FIRMS" نامیده و با نقاط قرمز نشان داده می‌شود، در بسیاری از نقاط جهان گسترش یافته است.

این آتش سوزی‌ها بسیاری از مناطق جهان از ایالات متحده تا روسیه، از آمریکای جنوبی تا مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی آفریقا و خلیج عربی، بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا مانند ایتالیا، اسپانیا، یونان و رومانی را در برگرفته است.

بر اساس نقشه اضطراری کمیسیون اتحادیه اروپا، آتش سوزی‌های بزرگ و کوچک در کل قاره تقریبا تا شمال روسیه می رسد. همچنین طبق نقشه‌های ماهواره‌ای، آتش سوزی‌های کوچک و بزرگ حداقل برای 1 هفته در کشورهای اتحادیه اروپا جریان داشته است.

- ایتالیا

ایتالیا به‌ویژه مناطق جنوبی این کشور از جمله جاهایی است که جنگل‌های آن طعمه حریق شده است.

به گزارش رسانه‌های این کشور، هزاران هکتار زمین در نتیجه آتش سوزی در جزایر سیسیل و ساردینیا و کالابریا در آتش سوخته است.

در آتش‌سوزی که در 24 ژوئیه در حومه استان اوریستانو در غرب جزیره ساردینیا رخ داد، 20 هزار هکتار زمین سوخته شد و 1500 نفر تخلیه شدند.

کریستین سولیناس، رئیس اداره خودگردان ساردینیا اظهار داشت که در حال حاضر نمی‌توان خسارت ناشی از آتش سوزی را محاسبه کرد و از دولت مرکزی برای جبران خسارت‌ها درخواست حمایت اقتصادی فوری کرد.

- رومانی

در رمانی و منطقه جنوبی این کشور از جمله بخارست و مرز با بلغارستان که با نقاط قرمز نشان داده شده، آتش‌سوزی‌های زیادی به وقوع پیوسته است.

آتش‌سوزی جنگل‌ها در همسایگان رومانی یعنی مولداوی و اوکراین نیز ادامه دارد.

- یونان

آتش‌سوزی در یونان نیز در 27 ژوئیه در منطقه جنگلی Stamata و منطقه دیانیسوس، در نزدیکی آتن پایتخت یونان رخ داده و به شهرک‌های مسکونی نیز سرایت کرد.

مقامات شهرداری دیونیسوس اعلام کردند که وضعیت منطقه بسیار دشوار است و شعله‌های آتش با وجود تلاش آتش‌نشانان بیشتر می‌شود.

- روسیه

در روسیه نیز طی ماه ژوئیه آتش‌سوزی در منطقه یاکوتیا آغاز شد. حدود 1.3 میلیون هکتار از مساحت جنگلهای این منطقه به خاکستر تبدیل شده و مقامات وضعیت اضطراری اعلام کردند.

وزارت امور اضطراری روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم‌های امدادی به کار خود برای اطفای حریق در 144 منطقه مختلف ادامه می‌دهند.

- آمریکا و کانادا

طبق اعلام مرکز آتش نشانی بین المللی آمریکا تا 29 ژوئیه، 1.7 میلیون هکتار در 13 ایالت این کشور به صورت عمدی سوزانده شده است. علاوه بر این آتش سوزی‌های بزرگی در ایالت‌های آیداهو، آلاسکا و مینه‌سوتا گزارش شده است.

در سال 2021 نیز بیش از 4500 آتش سوزی در کانادا رخ داد. این رقم تقریبا 1000 مورد بیشتر از میانگین 10 ساله کشور است. طی این سال 2 هزار و 150 هکتار زمین و جنگل در کانادا سوخته است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه