ارسال به دیگران پرینت

تعلیق اخراج پناهجویان افغانستانی از فرانسه

پس از درخواست شش کشور اروپایی برای اخراج پناهجویان افغان، وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که به دلیل وخامت اوضاع امنیتی در این کشور جنگ‌زده، اخراج پناهجویان افغان را به حالت تعلیق درآورده است.


تعلیق اخراج پناهجویان افغانستانی از فرانسه

علی‌رغم آن که اخیراً شش کشور اروپایی با ارسال نامه‌ای به کمیسیون اروپا خواستار اخراج پناهجویان افغان به کشورشان شده بودند، وزارت کشور فرانسه امروز (پنجشنبه) به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که پاریس ماه گذشته اخراج پناهجویان افغان را که درخواست پناهندگی‌شان رد شده بود، به واسطه وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان به حالت تعلیق درآورده است.

طبق اعلام وزارت کشور فرانسه، این سیاست از اول ماه جولای (ماه گذشته میلادی) اجرایی شده است. پیش از این نیز آلمان و هلند نیز در اقدامی مشابه، اخراج پناهجویان افغان از کشورهایشان را به حالت تعلیق درآورده بودند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته شبکه «یورونیوز» گزارش کرد که علی‌رغم دستاوردهای هفته‌های اخیر طالبان و درخواست دادگاه حقوق بشر اروپا، دست‌کم شش کشور اروپایی با ارسال نامه‌ای به کمسیون اروپا، خواستار بازگرداندن پناهجویان افغان به کشورشان شدند.

کشورهای اتریش، بلژیک، دانمارک، آلمان، یونان و هلند با ارسال نامه‌ای خطاب به کمیسیون اروپا مدعی شدند که توقف بازگشت پناهجویان افغانستان، «سیگنال اشتباه ارسال می‌کند و احتمالاً تعداد شهروندان افغان بیشتری را ترغیب می‌کند تا کشور خود را به سمت اتحادیه اروپا ترک کنند».

درخواست این شش کشور عضو اتحادیه اروپا یک هفته پس از آن مطرح شده است که دادگاه حقوق بشر اروپا (ECHR) از مقام‌های اتریش خواست از اخراج یک تبعه افغان تا حداقل ۳۱ آگوست (۹ شهریور ماه) خودداری کند.

بر اساس این گزارش، افغانستان در ماه ژوئیه (ماه گذشته میلادی) از اروپا درخواست کرد تا برای سه ماه اخراج اتباع افغان را به واسطه وخامت اوضاع امنیتی در افغانستان متوقف کند. پیش از آن سه کشور فنلاند، سوئد و نروژ اتباع افغان را به کشورشان بازگردانده بودند.

گزارش رسانه‌ها حاکی از آن است که طالبان در ادامه پیشروی‌های خود در شهرهای افغانستان، مرکز ولایت غزنی را نیز به تصرف خود درآوردند.

شهر غزنی دهمین مرکز ولایت است که در شش روز گذشته به‌ دست طالبان سقوط کرده است. قبل از این، زرنج، مرکز نیمروز، شبرغان، مرکز جوزجان، تالقان، مرکز تخار، فیض‌آباد، مرکز بدخشان، قندوز، سرپل، پلخمری، مرکز بغلان، ایبک، مرکز سمنگان و فراه به دست طالبان سقوط کرده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه