ارسال به دیگران پرینت

شرط پذیرش زائران در حرمین شریفین 12 سال به بالا شد

بر اساس تصمیم جدید سعودی‌ها از هفته آینده افراد 12 تا 18 سال ساکن عربستان به شرط تزریق یک دز از واکسن کرونا امکان تشرف به مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) را دارند؛ در حالی که پیش از این ورود افراد زیر 18 سال به حرمین شریفین ممنوع بود.

شرط پذیرش زائران در حرمین شریفین 12 سال به بالا شد

 پس از شیوع کرونا در جهان عربستان نیز درهای مسجدالحرام را به روی زائران بست تا اینکه با برنامه ریزی و کاهش تعداد پذیرش زوار، خانه خدا دوباره آماده میزبانی از زائران البته این بار با اعمال محدودیت های خاص بود.

بر همین اساس، بعد از حدود هفت ماه تعطیلی عمره مفرده، سعودی ها اعلام کردند که زائران ۱۸ تا ۶۵ سال با رعایت نکات بهداشتی و استفاده دائمی از ماسک در اماکن عمومی امکان تشرف به سرزمین وحی را دارند و البته دو ماه نیز زوار خارجی را پذیرش کردند که با اوج گیری مجدد کرونا همه پروازهای بین المللی عربستان متوقف شد و از هیچ کشوری زائر پذیرفته نشد.

بعد از مدتی نیز عربستان اقدام به تزریق عمومی واکسن کرونا کرد و به این ترتیب یکی دیگر تزریق واکسن کرونا هم به شروط پذیرش زائران به منظور انجام مناسک عمره افزوده شد.

اکنون که عربستان پذیرش زائر خارجی را با اعمال محدودیت هایی از سر گرفته است، بر اساس برنامه ریزی جدید قرار است محدوده سنی عمره گزاران را نیز تغییر دهد. بر همین اساس، از هفته آینده نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال به هم به لیست مجاز برای تشرف به مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) افزوده می شوند که البته شرط پذیرش آنها در حرمین شریفین تزریق یک دز از واکسن کرونا است. البته فقط نوجوانان بالای ۱۲ سال ساکن در عربستان امکان تشرف به حرمین شریفین را دارند و این شرط برای زائران خارجی اعمال نمی شود و زوار خارجی در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال باید باشند.

به گزارش فارس، از اول محرم پذیرش زائر خارجی برای تشرف به عمره مفرده آغاز شده است که البته بر اساس اعلام مدیر امور دینی ترکیه، ورود زائران ۳۳ کشور همچون ترکیه، ایران، مصر، هند، پاکستان، امارات و آمریکا از سوی عربستان ممنوع اعلام شده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه