ارسال به دیگران پرینت

آخرین اقدامات برای سفر به عتبات در محرم | شرایط برای سفر به عتبات مهیا نیست

جت السلام صحبت الله رحمانی با بیان اینکه در محرم سالجاری امکان سفر به عتبات از سوی زائران ایرانی وجود ندارد، گفت: با مسولان عراقی در حال رایزنی هستیم تا شرایط سفر به عتبات در اربعین سالجاری مهیا شود.

 آخرین اقدامات برای سفر به عتبات  در محرم  | شرایط برای سفر به عتبات مهیا نیست

محرم و صفر امسال با وجود بیماری کرونایی فرارسیده است. این در حالی است که بسیاری از افراد منتظر کسب مجوز برای سفر به عتبات هستند. از سوی دیگر شاهد شیوع ویروس دلتا کرونا در جای جای کشور و جهان هستیم. در این شرایط بر اساس دستورات ستاد مقابله با کرونا که زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شست و شوی دست‌ها باید جزو اولویت‌ها  قرار بگیرد. عدم شرکت در تجمعات و عدم حضور در سفرهای غیرضرور هم از دیگر اقدامات موثر برای مهار کرونا محسوب می‌شود. با توجه به اینکه در روزهای آینده شاهد آغاز سال قمری 1442 هستیم بسیاری از افراد نسبت به کم و کیف سفر به عتبات منتظرر دستورالعمل‌ها از سوی تصمیم‌گیران امر  هستند.

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره آخرین اقدامات برای سفر به عتبات  در محرم سالجاری گفت: بر اساس رایزنی‌های انجام شده تاکنون شرایط برای سفر به عتبات مهیا نیست.

او افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده  و برگزاری جلسات با طرف عراقی هنوز خبری مبنی‌بر سفر به عتبات در محرم سالجاری نیست.

معاون عتبات سازمان حج و زیارت درباره ماحصل اقدامات برای برنامه ریزی برای سفر به عتبات تاکید کرد: تاکنون جلسات در زمینه سفر به عتبات بی نتیجه بود و  در این شرایط اعزام زائر از سوی کشور ایران به سمت کشور عراق وجود ندارد.

به گفته او تمامی رایزنی برای برگزاری شرایط سفر در ایام  اربعین سالجاری به قوت خود باقی است. امیدواریم بتوانیم برای اربعین زمینه سفر به عتبات را ایجاد کرد.

 

منبع : برنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه