ارسال به دیگران پرینت

خبر خوب برای سرمایه‌گذاران بورس

سرو بورس،دوباره رکوردشکنی کرد

طاهره گودرزی؛ در حالی که کم‌تر از ۲ ماه از بازگشت تعادل به بورس می‌گذرد، نماد سرو توانست با رسیدن به قیمت 77200 ریال، از بیشینه قیمت خود در آذر ۹۹ فراتر رود. سرو از تیر ماه سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد و از زمان شروع تا به امروز حدود 670 درصد بازدهی مثبت را بدست اورده است. به عبارت دیگر ارزش پول سهامداران این صندوق در این مدت بیش از 7.7 برابر شده است.


سرو بورس،دوباره رکوردشکنی کرد

مقایسه بازدهی صندوق سرو با بازدهی سایر بازارهای موازی مثل طلا و بانک نشان می‌دهد که سرو بازدهی بسیار بیشتری از این بازارها داشته است. یکی از مزیت‌های اصلی صندوق سرو هم درکوتاه مدت و هم در بلندمدت این است که از سایر بازارهای موازی بازدهی بالاتر را نصیب سرمایه گذاران خود کرده است. در بازه زمانی یک ماهه ، بازده صندوق سرو حدود ۱۱ درصد بوده درحالیکه بازدهی شاخص بورس ۱0و طلا حدود ۶ و نیم درصد بوده است. در بازه زمانی یکساله، با توجه به اینکه در سالگرد ریزش بورس هستیم، صندوق سرو توانسته است در این یکسال، ۱۴ درصد بازدهی مثبت را ثبت کند. لازم به ذکر است که بازدهی شاخص بورس در همین دوره منفی ۳۲ درصد و سکه نیز صرفا ۲درصد بازدهی مثبت داشته است.

کارشناسان و تحلیل‌گران بازار سرمایه مهمترین دلیل موفقیت صندوق سرو را تیم تحلیل آن قوی می‌دانند که از سمت مجموعه ترنج در حال مدیریت است. سرو یک تیم تحلیل ۷ نفره دارد که به موقع سهم‌ها را شناسایی و به مدیران پورتفو معرفی می‌کنند. همچنین این تیم با جابه‌جایی به موقع سهم‌ها ریسک صندوق را بسیار کاهش داده‌اند. به نظر می‌رسد بازدهی بالای سرو در شرایط ریزش بازار به این دلیل است که به سرعت از سهم‌های حبابی خارج و به سمت سهم‌های ارزنده‌تر رفت. این سهم‌ها عمدتا سهم‌های کوچک بازار بود که توانست یک آلفا و بازدهی بالاتری نسبت به بازار داشته باشد.

در یک سال گذشته با توجه به ریزش های بورس، بسیاری از سرمایه گذاران بورسی تصمیم به خروج از این بازار گرفتند. در این مدت تمام صندوق‌های سهامی نیز شاهد ریزش سرمایه‌گذاران خود بوده اند. نسبت به سال گذشته هیچ صندوقی نمی‌تواند ادعا کند که جذب سرمایه‌گذار داشته است اما موضوعی که مهم است، درصد ریزش سهامدار است. صندوق سرو در این یکسال کمتر از ۱۰درصد ریزش سرمایه‌گذار داشته است و این آمار بسیار خوبی در بین تمام صندوق‌ها محسوب می‌شود. سرو توانسته‌است سرمایه‌گذارهای خود را در شرایط ریزش بازار حفظ کند.  

این روزها که بازار مجدد سبزپوش شده است به نظر می‌رسد که هدف مدیران صندوق سرو ثبت بازدهی بالاتر از شاخص بورس است.

سرو همواره سودآور و نقدشونده است

خبر خوب برای سرمایه‌گذاران سرو این است که این صندوق سقف تاریخی خود را که سال گذشته در آذرماه با رقم 7500 تومان زده بود، شکست و به رقم 77200 ریال رسید. دلیل موفقیت صندوق سرو در شکستن سقف قیمتی خود را انتخاب به موقع سهم و جابه جایی گروه‌های صنایع مختلف می‌توان ذکر کرد. با شکسته شدن سقف تاریخی هیچ‌ سرمایه‌گذاری با صندوق سرو در ضرر نیست و نخواهد بود.

گفتنی است که صندوق سرو با ثبت بازدهی ۲۴۶ درصدی، پربازده ترین صندوق سهامی در سال ۹۹ بوده است و یکی از پربازده ترین صندوق‌ها در سال جاری است. هدف صندوق سرو کسب بازدهی 1.5 برابر شاخص بورس تا پایان سال برای سرمایه گذاران خود است.

در پایان لازم به یادآوری است که صندوق سرو مانند سهام در بورس خرید و فروش می‌شود. سرمایه‌گذاران از طریق پنل آنلاین کارگزاری‌های خود می‌توانند به راحتی با جستجوی نماد سرو به هر میزانی که تمایل داشته باشند، سرو را خریداری کنند. یکی دیگر از مزیت‌های صندوق سرو این است که هیچ وقت صف فروش نمی‌شود و سرمایه گذار با خیال راحت هر وقت که بخواهد می‌تواند صندوق را بفروشد. این گونه هرگز پول شما در این نماد قفل نمیشود. صندوق سرو برای کسانی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری بلند مدت با دید بلند مدت در بورس سرمایه‌گذاری کنند، بالاترین بازدهی ممکن را تضمین می‌کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه