ارسال به دیگران پرینت

واکنش نیکزاد به خبر حضورش در دولت رئیسی: در مجلس در خدمت شما هستیم

نائب رئیس مجلس گفت: دولت به هر کمیسیون چند گزینه به عنوات وزیر پیشنهادی معرفی کرد و نمایندگان در قالب خوب، متوسط، ضعیف نظراتشان را اعلام کردند. نیکزاد در پاسخ به این سوال که آیا در دولت آینده وزیر خواهید شد، گفت: در مجلس در خدمت شما هستیم.

واکنش نیکزاد به خبر حضورش در دولت رئیسی: در مجلس در خدمت شما هستیم

نائب رئیس مجلس گفت: دولت به هر کمیسیون چند گزینه به عنوات وزیر پیشنهادی معرفی کرد و نمایندگان در قالب خوب، متوسط، ضعیف نظراتشان را اعلام کردند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شنبه شب (۱۶ مرداد) در برنامه نگاه یک صدا و سیما گفت: مراسم تحلیف و آبرو و عزت برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: ۲۰۰ مهمان از مقامات کشورهای خارجی در مراسم تحلیف حضور یافتند. اگر کرونا وجود نداشت و مراسم تحلیف با حضور مقامات بیشتری برگزار می‌شد اما نسبت به مراسم رؤسای جمهور گذشته مراسم به خوبی و آبرومند برگزار شد. در حاشیه این مراسم دیدارهایی بین رئیس مجلس، رئیس جمهور و مقامات خارجی حاضر در جلسه تحلیف برگزار شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: مقامات خارجی امیدوار بودند، دولت جدید ایران در کنار تعامل با دنیا اولویت خود را بر تعامل با ۱۵ کشور همسایه قرار دهد، بر خلاف دولت گذشته که روابطش منحصر به چند کشور اروپایی بود. این کشور از گروه‌های دوستی و پارلمانی انتظار داشتند برنامه‌هایی را برای ارتقای روابط دو جانبه ارائه دهند.

نایب رئیس مجلس گفت: بعد از مراسم تحلیف رئیس جمهور دو هفته فرصت دارد که وزرای پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند، کمیسیون‌ها یک هفته فرصت دارند تا صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کنند و پس از آن رئیس جمهور باید در صحن علنی مجلس از وزرایش دفاع کند.

وی ادامه داد: مجلس این هفته به جای یکشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه، روزهای یکشنبه و چهارشنبه تشکیل جلسه خواهد داد تا رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

علی نیکزاد تاکید کرد: صحن علنی هفته آینده، شنبه، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه به صورت سه شیفت تشکیل جلسه خواهد داد تا رأی اعتماد به ۱۸ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم را بررسی کند، قبل از تاسوعای حسینی رسیدگی به رأی اعتماد به وزرا به اتمام خواهد رسید.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا دولت با کمیسیون‌های تخصصی برای معرفی وزرای پیشنهادی مشورت می‌کند، اظهار داشت: بله، دولت به کمیسیون‌های تخصصی چند نفر را که مدنظر دولت بوده‌اند برای احراز پست وزارت معرفی کردند و از اعضای کمیسیون‌های تخصصی خواستند که نظر خود را نسبت به این اشخاص در قالب خوب، متوسط و ضعیف اعلام کنید.

نیکزاد ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی نیز پس از بررسی، نظرات خود را به صورت خوب، متوسط و ضعیف در مورد هر گزینه اعلام کردند و در نهایت تصمیم‌گیر شخص رئیس جمهور است و ۱۸ وزیر به مجلس معرفی خواهند شد.

وی در مورد برنامه‌های دولت و مجلس برای حل مشکلات معیشتی مردم گفت: دولت و قطار دولت باید به ریل انقلاب برگردد، هر چه زور زدیم قطار دولت تدبیر به ریل انقلاب بازنگشت.

نیکزاد در پاسخ به این سوال که آیا در دولت آینده وزیر خواهید شد، گفت: در مجلس در خدمت شما هستیم.

نائب رئیس مجلس با بیان اینکه سرکشی مسئولان و روسای قوا و حضور آن‌ها در میان مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری است، افزود: در برخی نقاط کشور، بودجه به درستی و عادلانه تقسیم نمی‌شود طبق اگاهی‌های ما، ۹۰ درصد از بودجه هزار و ۲۷۰ هزار میلیارد تومانی در مراکز استان‌ها و وزارتخانه‌ها قرار دارد و ۱۰ درصد آن در سایر استان‌ها قرار دارد. زمانیکه نمایندگان قصد رفع مشکل و انجام پروژه‌ای در استان‌ها را داشته باشند، ناچار هستند از ابزار قانونی و برگزاری تحقیق و تفحص و استیضاح‌ها استفاده کنند. البته روند کاری ما این نیست در سنوات قبلی هم مشاهده کردید علی رغم اینکه دیدگاه سیاسی و اقدامات دولت قبلی را قبول نداشتیم، ولی تعامل بالایی در جهت جلوگیری از تنش و خدمت به مردم دولت داشتیم و این دولت بود که نتوانست از توانمندی‌های مجلس و مردم استفاده نماید.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: در سفرهای استانی و سرکشی‌هایی که به استان‌ها و سایر شهرها انجام می‌گیرد، مشکلات شناسایی می‌شود و طبق نیازمندی‌های لازم جهت رفع مشکلات، با مسئولان مربوط مذاکراتی انجام می‌شود اگر مشکلات طبق زمانبندی معلوم، حل شد که بسیار خوب؛ اما اگر رفع نشد، در مجلس ماهی یکبار پیگیری صورت می‌پذیرد. تاکنون از ۱۹ سفری که بنده به سایر استان‌ها داشتم، قریب به اتفاق مشکلات مرتفع شده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه