ارسال به دیگران پرینت

دیفنس‌نیوز:

پیشرفت‌ فناوری ایران تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

یک وبگاه آمریکایی به صراحت نوشت که تحریم‌های دولت آمریکا تاثیری بر پیشبرد صنایع دفاعی ایران به ویژه در ساخت انواع پهپاد نخواهد گذاشت.

 پیشرفت‌ فناوری ایران تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

وبگاه «دیفنس نیوز» در گزارشی تازه  به قلم «کریستن فونتنروز» در این زمینه نوشت، مقام‌های آمریکایی اخیرا اعلام کردند که در حال بررسی تحریم‌هایی علیه زنجیره تامین قطعات لازم در ساخت پهپاد در ایران هستند، اما بعید است که تحریم‌ها موثر واقع شوند.

این وبگاه در بخشی از تحلیل خود نوشت، ممکن است تحریم‌ها نتوانند بر برنامه ایران به گونه ای موثر تاثیر بگذارند، زیرا ایران قطعات هواپیمای بدون سرنشین را از منابع متعدد تهیه می‌کند. برخی از قطعات عمدتا برای کاربران تجاری و تفریحی تولید می‌شوند.

«آرچی استافورد» متخصص پهپاد در آکادمی هوانوردی در ایالات متحده  گفت: «ایران از موتورهای آلمانی در برخی از هواپیماهای بدون سرنشین خود استفاده می‌کند. من تصور می‌کنم تحریم آلمان، آنها را عصبانی خواهد کرد.»

به نوشته این وبگاه، قطعات دیگر پهپادها از جمله آنتن و سامانه ناوبری نیز ارزان قیمت است. از سویی دیگر، قطع دسترسی ایران به بازارهای مالی مبتنی بر دلار نیز چندان امیدوار کننده نیست. به عنوان مثال، تهران می‌تواند در ازای قطعات مهم هواپیماهای بدون سرنشین به چین نفت بفروشد.

دیفنس نیوز در خاتمه نوشت، پیشرفت‌های فناوری ممکن است به زودی ایران را از وارد کردن قطعات هواپیماهای بدون سرنشین بی نیاز کند. ایران در زمینه پرینت سه بعدی، بخش ساخت قطعات در صنایع پهپادی توان خود را توسعه داده است.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه