ارسال به دیگران پرینت

شرط تزریق واکسن کرونا برای ادامه کار معلمان قراردادی هنوز قطعی نیست

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مشروط شدن ادامه همکاری معلمان قراردادی و خرید خدمات به استفاده از واکسن کرونا هنوز قطعی نیست و منتظریم ببینیم چه تعداد از معلمان واکسن نمی‌زنند.

شرط تزریق واکسن کرونا برای ادامه کار معلمان قراردادی هنوز قطعی نیست

قاسمعلی خدابنده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: انجام واکسیناسیون با هدف قطع زنجیره شیوع بیماری صورت می‌گیرد و پیش بینی میشود فرهنگیان از این روند استقبال لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: البته انجام واکسیناسیون اجباری نیست ولی درخواست ما این است که همه همکاران به مراکز اعلام شده مراجعه کنند تا زنجیره شیوع بیماری قطع شود ضمن این که امکانی برای الزام همکاران رسمی برای واکسن زدن نداریم اما نیروهای قراردادی و خرید خدمات را می‌توان ملزم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: توصیه اکید ما استفاده از امکان واکسن توسط معلمان است ضمن این که کدملی تمامی فرهنگیان در سامانه ثبت شده است.

خدابنده افزود: سال گذشته پنج هزار و ۴۰۰ نیروی خرید خدمات آموزشی در استان داشتیم که امیدواریم با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در سال آینده تحصیلی شاهد افزایش این شمار باشیم.

وی ضمن قدردانی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیز دانشگاههای علوم پزشکی مشهد و استان گفت: در قالب اجرای طرح واکسیناسیون فرهنگیان تعداد ۱۶ پایگاه فعال و اختصاصی فرهنگیان داریم که ۱۰ پایگاه در مشهد و بقیه در سایر شهرستانهای استان است و در سایر مناطق که امکان استقرار پایگاه نبود یک اتاق اختصاصی در ادارات برای این اقدام در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تا پایان ۱۳ مرداد ماه جاری تعداد ۲۵ هزار نفر از همکاران در استان واکسینه شدند که تا  کامل شدن واکسیناسیون ۱۳۰ هزار نفر آمار کل پرسنل و فرهنگیان استان هنوز راه داریم.

خدابنده با اشاره به تنوع واکسن ها و قدرت انتخاب فرهنگیان افزود: پیش‌بینی می شود تزریق دوز دوم واکسن کرونای فرهنگیان از دوم یا سوم شهریور در استان خراسان رضوی آغاز شود.

وی اضافه کرد: البته همچنان نگرانی ما و خانواده‌ها برای دانش آموزان وجود دارد و چون واکسن مناسبی برای افراد زیر ۱۸ سال هنوز معرفی نشده است  امیدواریم این مشکل به صورت کشوری یا جهانی حل شود.

بر اساس برنامه ششم توسعه، آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت، عدالت آموزشی و بهره‌وری می‌تواند نسبت به خرید خدمات آموزشی از بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند. در این طرح که با عنوان "خرید خدمات آموزشی" در سال‌های اخیر اجرا می‌شود موسس این گونه مدارس، دانش‌آموزان را که اغلب در مناطق محروم تحصیل می‌کنند تحت آموزش‌های رسمی دوره‌های تحصیلی قرار می‌دهد و آموزش ‌و پرورش هزینه‌های مربوط به هر دانش‌آموز را به موسس بخش خصوصی پرداخت می‌کند اما سایر هزینه‌های آموزش از جمله پرداخت حقوق معلمان بر عهده بخش خصوصی است.

استان خراسان رضوی دارای بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز است که معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور می‌شود.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه