ارسال به دیگران پرینت

وزیر: مسیرهای غیرمتعارفِ ورود نیرو به آموزش و پرورش بسته شد

مدرک تحصیلی شریط لازم برای نیروها است اما شرط کافی نیست. هر کسی به هر عنوانی که می‌خواهند در آموزش و پروش تدریس کند باید صلاحیت معلمی‌اش احراز شود.

وزیر: مسیرهای غیرمتعارفِ ورود نیرو به آموزش و پرورش بسته شد

وزیر آموزش و پرورش گفت: دیگر راهی برای ورود نیرو به آموزش و پرورش از طریق راه‌های غیرمتعارف وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی، وزیر آموزش و پرورش در بخش بعدی از مراسم سی و پنجمین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش‌وپرورش سراسر کشور بیان کرد: اگر بخواهیم مجموعه تجاربمان رادر حوزه نیروی انسانی دسته‌بندی کنیم در چهار حوزه خواهد بود. اولین حوزه جذب نیروی انسانی است، امروز ما در جایگاه رفیع‌تری از قبل هستیم. ما باید بدانیم چه تعداد نیرو نیاز داریم که البته چارچوب آن تصویب شده است. اینکه از چه مسیری نیرو بگیریم هم مشخص شده و مسیرهای معیوب بسته شده است.

وی افزود: برای اینکه به این هدف برسیم تلاش‌های زیادی کردیم و در نهایت به این تصمیم مهم رسیدیم. بنابراین به روش‌های غیر قاعده‌مند پایان دادیم و دیگر راهی برای ورود نیرو به آموزش و پرورش از طریق راه‌های غیرمتعارف وجود نخواهد داشت.

حاجی میرزایی گفت: هر کسی که قرار بود طبق قانون تعیین تکلیف شود، اکنون تعیین تکلیف شده است. ما بعد از سال ۹۲ تعهدی از بابت استخدام تبدیل وضعیت‌ها نداریم. همچنین ما برنامه داریم که تا پایان این دولت درباره هیات علمی دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی هم تصمیم گیری کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدرک تحصیلی شریط لازم برای نیروها است اما شرط کافی نیست. هر کسی به هر عنوانی که می‌خواهند در آموزش و پروش تدریس کند باید صلاحیت معلمی‌اش احراز شود.

حاجی میرزایی درباره تاثیر رتبه‌بندی در ارتقا نیروهای آموزش و پرورش گفت: ما در رتبه‌بندی هدفمان این است که صلاحیت معلمان را بالا ببریم. رتبه‌بندی متناسب با توانایی و تخصص معلمان را سطح‌بندی خواهد کرد.

وی افزود: ما طرح «کارآمد» را برای دوره معلمان دبستانی و طرح «جامع یادگیری» را برای معلمان متوسطه داریم که صلاحیت‌های معلمان را از طریق گروه‌های آموزشی ارتقا خواهد داد. یک اصلاحیه نیز در روش‌های جذب نیرو در مرکز نیروی انسانی داشته‌ایم که فرآیند آن رو به بهبود است. همچنین برای بهبود کیفیت آموزشی معلمان، ۲۰ رشته در دانشگاه فرهنگیان مورد بازنگری و متناسب‌سازی قرار گرفت که وزارت علوم آن را تایید کرده است.

وزیر آموزش و پرورش در حوزه ساماندهی نیروی انسانی گفت: یک الگو برای ساماندهی نیروی انسانی در نظر گرفته شده است اما اگر نقد منطقی داشته باشند پذیرفته خواهد شد ولی در کل الگو ثابت است. هیچ مدرسه‌ای نباید در شروع سال تحصیلی بدون معلم باشد اما اگر کاستی مشاهده شود باید مدل یا الگوی آن‌ها را اصلاح کنیم.

وی درباره اهمیت ایجاد انگیزه برای معلمان گفت: اقدام بعدی برای معلمان و ارتقای نیروی انسانی، ایجاد نظام انگیزشی است. معلم باید برای کار انگیزه داشته باشد ما برای این موضوع کارهایی کردیم و تکانی به حقوق آن‌ها دادیم. همچنین در خصوص مسکن فرهنگیان کارهایی کرده‌ایم.

حاجی میرزایی درباره افزایش حقوق سرایدار مدرسه گفت: در مورد نیروهای خدماتی مثل سرایداران که حقوق‌شان کم بوده است با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه، از تیرماه امسال یک میلیون به حقوق نیروهای خدماتی مدارس در قالب اضافه کار، اضافه شد. بودجه پاداش پایان کار هم در نظر گرفته شده است که انشاالله در هفته پیش رو انجام خواهد شد.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه