ارسال به دیگران پرینت

نماینده بستان آباد: تصویب «ساماندهی پیام رسان‌ها» یعنی اختلال در کسب و کار مردم

متن نهایی که در سامانه نمایندگان موجود است باعث ایجاد محدودیت ها برای دسترسی به پلتفورم ها و پیام رسان های اجتماعی می شود.

نماینده بستان آباد: تصویب «ساماندهی پیام رسان‌ها» یعنی اختلال در کسب و کار مردم

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با عصر ایران با اشاره به طرح ساماندهی پیام رسان های اجتماعی گفت: محتوای این طرح در طول یکماه و نیم گذشته چهار بار تغییر کرده است، این طرح مهم است اما اینکه اینقدر سریع و با فوریت بخواهیم آن را بررسی کنیم و آن هم به صورت اصل ۸۵ بررسی شود درست نیست.

غلامرضا نوری قزلچه اظهار داشت: لازم است که ساماندهی در حوزه فضای مجازی انجام شود اما نه با این سبک و سیاقی که کمیسیون فرهنگی جلو می رود؛ متن نهایی کمیسیون فرهنگی که در حال حاضر در سامانه نمایندگان موجود است باعث ایجاد محدودیت ها برای دسترسی به پلتفورم ها و پیام رسان های اجتماعی می شود.

نماینده بستان آبادِ آذربایجان شرقی افزود: در این طرح پیام رسان ها را مکلف کردند که در کشور ثبت شوند و اگر ثبت نشوند بعد از چهار ماه مسدود می شوند، برخی از این پیام رسان ها با مشکلات تحریمی مواجه هستند و احتمالا نتوانند رسما در کشور فعالیت کنند. با تبدیل این طرح به قانون و اجرای آن کم کم مشکلات جلوی فعالیت اینها را محدود می کند و بعد به زمان چهار ماه می رسد و مسدود می شوند.

وی ادامه داد: ما در مقابل این پیام رسان ها یعنی اینستاگرام، توئیتر و واتس اپ ،پیام رسان داخلی طراحی نکردیم که همین فردا آنها را جایگزین کنیم، در نتیجه این پیام رسان ها نمی توانند فعالیت کنند و باید مسدود شوند.

وی ادامه داد: خیلی از کارهای کشور در حوزه کارهای اقتصادی یا فرهنگی در این حیطه صورت می گیرد؛ بسیاری از کسب و کارها در این حوزه است. در این شرایط کرونایی مردم بسیاری از فعالیت های اجتماعی شان را با استفاده از این پیام رسان ها انجام می دهند و قطعا در همه اینها خلل ایجادمی شود.

نوری قزلچه بیان کرد: محتوایی مجرمانه ای که در این طرح مطرح شده است با پارادیم های این پلتفورم ها و پیام رسان ها در تضاد است و همین تضاد باعث می شود که فعالیت آنها محدود و مسدود شود. اگر متن طرح را مطالعه کنید چنین برداشتی مبنی بر مسدود شدن این پیام رسان ها نیست ولی شرایط و ضوابط ما و شرایط آنها و قواعد آمره ظالمانه ای که علیه کشور ما در قالب تحریم هاست را وقتی کنار این طرح بگذاریم این می شود که بعد از چهارماه این پیام رسان ها مسدود شوند و قطعا شرکت ها و فعالیت اقتصادی بسیاری با این مسدود سازی دچار مشکل می شوند.

نوری قزلچه تاکید کرد: در این شرایط مطرح کردن این طرح اولویت نیست و اینکه فوری و فوتی می خواهیم آن را بررسی کنیم کاری غیر کارشناسی و غیرعلمی است. دهمه ما دوست داریم فضای مجازی ساماندهی شود، همه دوست دارند دسترسی فرزندشان مشخص و محدود باشد و همه دوست دارند که پلتفورم های داخلی بیایند و همه اطلاعات در کشور ذخیره شود، این مسائل جز ضروریات است اما به اسم اینها نمی شود کار را از ریشه زد.

 

 
 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه