ارسال به دیگران پرینت

زندان مستقل نظامی در ۹ شهر احداث می‌شود

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: با احداث زندان‌های مستقل نظامی و بندهای اختصاصی، تا پایان سال ۱۳۹۹ تفکیک زندانیان نظامی از زندانیان عمومی در ۳۷ زندان اصلی کشور محقق شده است.

زندان مستقل نظامی در ۹ شهر احداث می‌شود

حجت الاسلام شکرالله بهرامی ادامه داد: در سال ۱۳۹۹ به رغم بروز موانع ناشی از شیوع بیماری کرونا، نه تنها آموزش حقوقی و قضائی نیروهای مسلح تعطیل نشد بلکه با تمهیدات لازم بخشی از آموزش‌ها به صورت مجازی ادامه پیدا کرد و طی این مدت ۵۶۲ هزار و ۵۹۸ نفر ساعت آموزش مسائل حقوقی و قضائی به کارکنان نیروهای مسلح ارائه شد که ۲۲۵ هزار و ۳۹ نفر ساعت آن به صورت مجازی و برای اولین بار در کشور رخ داد.

به گفته رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح مجموع اقدامات کیفری و فراکیفری در حوزه پیشگیری از وقوع جرم که با همکاری فرماندهان و مسئولان نیروهای مسلح به خصوص ستاد کل نیروهای مسلح شکل گرفته موجب کاهش حدوداً ۱۰ درصدی جرایم نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۹ شده که دستاورد مهمی است.

حجت الاسلام بهرامی بیان کرد: در زمینه پایش زندانیان خوشبختانه با احداث زندان‌های مستقل نظامی و بندهای اختصاصی، تا پایان سال ۱۳۹۹ تفکیک زندانیان نظامی از زندانیان عمومی در ۳۷ زندان اصلی کشور محقق شده و جداسازی زندانیان نظامی در زندان‌های ۹ شهرستان در حال پیگیری است.

وی گفت: بر اساس دستورالعمل ابلاغی، رؤسای سازمان‌های قضائی نیروهای مسلح استان‌ها به صورت فصلی، دادستان‌های نظامی و رؤسای نواحی، ماهانه، دادیاران ناظر زندان، هفته‌ای یک بار و قضات نیز هر ۶ ماه یک بار، می‌بایست از زندان‌ها و بندها بازدید به عمل آورند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه